رضا گرزین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: 115 هزار و 476 زن و 132 هزار و 918 مرد پس از طی مراحل مختلف آموزشی در سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای شرکت کردند.
وی تعداد حرف آموزشی متقاضیان را 427 حرفه مهارتی عنوان کرد و افزود: رشته های جوشکای، برق، اتومکانیک، تراش و فرز CNC، ساخت و نصب درب و پنجره دو جداره، قالی بافی، طراحی و دوخت، مراقبت و زیبایی، امور مالی و حسابداری، رایانه، نقشه کشی و نقشه برداری، کشاورزی رشته های زیرمجموعه این حرفه ها هستند.
گرزین تاکید کرد: شرکت کنندگان مهارت های فنی و حرفه ای را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، موسسات کارآموزی آزاد، پادگان های نظامی و انتظامی، زندان ها، کارگاههای صنعت ساختمان، تفاهم نامه های صنفی با اتحادیه ها، مناطق محروم و روستایی، جوار کارگاه، دانشگاه و بین سطوح تحصیلی، در بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر مهارت های فنی و حرفه‌ای فرا گرفته و در آزمون تعیین سطح، صلاحیت حرفه‌ای و سنجش مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران شرکت کردند.
به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران آزمون ها در دو مرحله کتبی و عملی برگزار شد و 70 درصد از کارآموزان و کارجویان موفق به کسب حد نصاب لازم جهت دریافت گواهینامه الکترونیکی مهارت فنی و حرفه ‌ای شدند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.