به گزارش ایرنا پیروز حناچی شهردار تهران روز یکشنبه در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت و درباره دو فوریت لایحه «مساعدت به مناطق سیل زده» توضیح داد.
وی گفت: در آغاز سال جاری با بارندگی های شدیدی در سطح کشور مواجه شدیم که موجب خسارت زیادی شد.
وی با بیان اینکه در آغاز سال جاری سه ماموریت داشتیم، گفت: آمادگی برای سیل تهران با آماده باش و لایروبی مسیل‌ها، ایجاد نشاط در شهر و کمک به مناطق سیل زده ماموریت های ما در سال جاری بود.
حناچی خاطر نشان کرد: اکیپ های کمک تهران که به گلستان رسید، مورد تقدیر استاندار گلستان و وزیر کشور قرار گرفت.
شهردار تهران با بیان اینکه در منطقه آق قلا و گلستان تخلیه آب به عهده نیروهای شهرداری تهران بود، گفت: در منطقه پلدختر نیز ماشین آلاتی را اعزام کردیم و با تصمیم دولت به عنوان معین دشت آزادگان هستیم.
حناچی افزود: عمده کمک‌ ها، از جنس دریافت کمک‌های مردمی است که توسط شهرداری ها جمع‌آوری می‌شود.
شهردار تهران ادامه داد: آخرین گزارش در شمال سوسنگرد حاکیست که روستاهای اطراف تا تنگه رقابیه زیر آب بود و در بخشی از آن تردد می شود.
حناچی تأکید کرد: اکیپ های مهندسی شهرداری کمک می کنند که آب را در شمال سوسنگرد به مسیر خود برگردانند.
حناچی تأکید کرد: از آنجا که این مناطق خارج از حریم شهر تهران است برای کمک به مناطق سیل زده نیازمند به همراهی شورای شهر تهران هستیم و این لایحه را تقدیم کرده‌ایم.
وی گفت: تمام تلاش ما این است که در این شرایط اقتصادی از بودجه استفاده نکنیم اما این پتانسیل وجود دارد که کمک‌هایی داشته باشیم .
شهردار تهران با بیان اینکه در برخی شرایط مجبور هستیم از منابع مالی استفاده کنیم، اظهار داشت: برای مثال در مناطق آق قلا حدود هزار خانه است که باید از گل و لای شستشو شوند و نیازمند تجهیزات سبکی است که شهرداری ها ندارند.
وی گفت: به همین علت برای این کمک ها باید از شورای شهر کمک بگیریم.
شهردار تهران اظهار داشت: در مورد تهران هم تلاش می کنیم آمادگی خود را حفظ کنیم و هوشمندی شهرداری را برای شرایط بحران بالاتر ببریم.
وی ادامه داد: در بارندگی‌های نوروز رودخانه وردآورد در تقاطع جاده قدیم کرج زیر عرشه پل رسید که بارندگی ها کاهش یافت.
حناچی با بیان اینکه تلاش می کنیم هوشمندی شهر را افزایش دهیم، گفت: ارسال اس ام اس برای 500 هزار نفر از مواردی بود که در سیل امسال انجام شد .

تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.