انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض ورود به اهواز از کانون های بحران زای شهرستان دشت آزادگان به خصوص شهر 'کوت سید نعیم' که اهمیت استراتژیک دارد بازدید انجام شد.
وی با اشاره به بازدید انجام شده از 'سبحانیه' و سیل بند آن یادآورشد: به شکل هوایی هم از مسیر روستای سابله به بستان آباد بازدید کردم و هم به ستاد مدیریت بحران بسیج تمامی امکانات را دستور دادم.
محسنی بندپی اظهار داشت: در پنج کیلومتری مسیر روستای سابله به بستان که دچار آبگرفتگی شده، عوامل مدیریت بحران به ویژه نیروهای شرکت آبفا و آب منطقه ای به همراه عوامل شهرداری تهران حضور دارند و دستور داده شده حتی در صورت نیاز به شکل سه شیفته اقدامات فنی و امدادرسانی ادامه داشته باشد.
استاندار تهران به حجم بالای آب ورودی به منطقه اشاره کرد و گفت: پس از بازدید از جاده صدام، بنا شد یک شکاف در این مسیر ایجاد و به دنبال آن آب به پایین دست منتقل شود.
وی اضافه کرد: در خصوص روستاهای آبگرفته لزوم سرعت بخشی به امداد رسانی و مدیریت مناسب در توزیع اقلام غذایی و امدادی تاکید و دستورات لازم صادر شد.
محسنی بندپی ادامه داد: سیل بندهای سبحانیه و کوت سید نعیم که در این مدت تا بیش از 20 کیلومتر احداث شده، نیاز به مقاوم سازی دارد که در این خصوص نیز دستورات لازم داده شد.
استاندار تهران گفت: تمامی عوامل مستقر در دشت آزادگان لحظه به لحظه تمامی منطقه را رصد می کنند و به محض اطلاع از نفوذ آب به سیل بندها اقدامات لازم را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه به علت حجم بالای آب موجود در منطقه هر لحظه یک نقطه شاهد نفوذ آب است و به همین دلیل حجم بالایی از عملیات فنی و امدادی انجام می گیرد، به ثبت روزانه 50 تا 70 ماموریت عملیاتی در دشت آزادگان اشاره کرد.
محسنی بندپی تاکید کرد: ادوات و تجهیزات به شکل مستمر وارد منطقه و روزانه در دو وعده هر بار هفت هزار و 500 پرس غذای گرم در میان سیل زدگان دشت آزادگان توزیع می شود.
استاندار تهران به فعالیت 120 دستگاه ماشین آلات سنگین در دشت آزادگان اشاره کرد و گفت: چهار موکب از طرف شهرداری های قرچک، پیشوا، فردوسیه و ورامین و شهر ری برپا شده اند و کار امدادرسانی را بر عهده دارند.
وی اضافه کرد: بنا شد البسه و پوشاک مورد نیاز روستاییان محصور در سیل و تعداد بیشتری قایق های موتوری تامین شود ضمن آنکه سرویس های بهداشتی و دستگاه تصفیه سیار آب در سطح شهرها در حالت خدمات رسانی هستند.
به گفته وی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرماندار ورامین که از شنبه به عنوان نماینده تام الاختیار و نماینده فرمانداران استان تهران در منطقه حصور داشتند به ترتیب جای خود را محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و حسین توکلی فرماندار ملارد دادند.

** خطری تاسیسات نفتی دشت آزادگان را تهدید نمی کند
حسین کاغذلو نماینده سابق فرمانداران استان تهران در خوزستان گفت: آب در دشت آزادگان وجود دارد اما با تدبیری که اندیشیده و اجرا شد به تاسیسات نفتی لطمه ای وارد نشده و خطری آنها را تهدید نمی کند یا حداقل گزارشی در این زمینه به دست ما نرسیده است.
کاغذلو افزود: بیش از 20 کیلومتر سیل بند در اطراف شهر کوت سید نعیم و سوسنگرد کشیده شده است.
وی با بیان اینکه امدادرسانی در روستاهای درگیر با سیل و آبگرفتگی خوزستان ادامه دارد به نبود مشکل آبگرفتگی در شهرهای سوسنگرد، بستان و کوت سید نعیم دشت آزادگان اشاره کرد.
فرماندار ورامین نیز در ادامه اظهارداشت: چند سیل بند دیگر در دست احداث داریم و در صورت ایجاد جاده بستان- سوسنگرد امن می شود.
وی گفت: آبگرفتگی روزهای گذشته مسیر بستان رفع شده است اما به شکل مستمر نیروهای موجود در تلاش برای رفع آبگرفتگی ها هستند.
کاغذلو بیان کرد: اکنون شرایط پایداری در منطقه حاکم است اگرچه همچنان منطقه در محاصره آب قرار دارد.
از روز شنبه 18 فروردین مسئولان تهرانی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با حضور در منطقه دشت آزادگان و مرکز شهر سوسنگرد ارائه خدمات و بازدیدهای میدانی را آغاز کردند.
تهرام/3001/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.