به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی، پس از ورود به استان خوزستان، بلافاصله به شهرستان دشت‌آزادگان سفر کرده و از روند خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان این شهرستان در منطقه سبحانیه شهر سوسنگرد و همچنین محور روستای سابله بستان بازدید کرد.
وی پس از بازدید از محل استقرار ستاد مدیریت بحران استان تهران در شهرستان دشت آزادگان، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران، مشترک با این شهرستان شرکت کرده و ضمن اطلاع از آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با سیلاب و خدمات رسانی به اهالی منطقه، دستورات و راهکارهایی را خطاب به دستگاه‌های مختلف اجرایی صادر کرد.
استاندار تهران در حاشیه حضور در منطقه دشت آزادگان، اظهار داشت: بر اساس دستور وزیر کشور مبنی بر معین قرار گرفتن استان تهران برای کمک رسانی به سیل زدگان استان خوزستان، در کمترین زمان ممکن، تیم‌های عملیاتی دستگاه‌های عضور ستاد مدیریت بحران استان به سرپرستی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از صبح یکشنبه در شهرستان آزادگان به عنوان یکی از مناطق پرمخاطره استان خوزستان مستقر شدند.
وی افزود: ستاد مدیریت بحران استان تهران، اقدامات ارزنده‌ای را در شهرستان دشت آزادگان صورت داده تا امروز شاهد کمترین خسارات و صفر بودن تلفات جانی هم‌وطنان عزیز در این منطقه هستیم.
محسنی بندپی، تصریح کرد: یکی مهمترین اقدامات صورت گرفته، ایجاد حائل برای دیوارهای آسیب‌پذیر در مناطق حیاتی شهرها و همچنین، احداث سیل‌بندهای متعدد برای جلوگیری از ورود روان‌آب‌ها به شهرها و مناطق مسکونی بوده است. در تداوم این مسئله نیز، اقداماتی در راستای انتقال خروجی آب از سمت هورالعظیم به مناطق خارج از کشور بوده که با ایجاد 5 دریچه سطح آب موجود در دشت کنترل شده است.
استاندار تهران یادآور شد: تا به امروز هیچ تلفات جانی در استان گزارش نشده و در ادامه تلاش خواهیم کرد تا با تدابیر صورت گرفته، خسارات مالی و فیزیکی را برای هم‌وطنان‌مان به حداقل برسانیم.
وی افزود: تصمیم ما در شرایط کنونی بر این است که تقویت ادوات لجستیکی عمرانی را در منطقه داشته باشیم. در حال حاضر نیز، بالغ بر 120 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، اعم از بیل مکانیکی، لودر، بابکت، جرثقیل و بولدوزر در منطقه به صورت مداوم مشغول به تلاش هستند و هماهنگونه که گفته شد، با توجه به نیازهای منطقه برای تقویت این امکانات لجستیکی اقدام خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مباحث و مسائل بسیار مهم در شرایط کنونی این منطقه، بحث توجه به سلامت روانی هم‌وطنان سیل‌زده است که در این راستا نیز مقرر شده تا معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اعزام تیم‌های روانشناسی و مددکاری به منطقه برای ایجاد آرامش روحی و روانی در میان مردم اقدام کند.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در خصوص نظارت بر کیفیت و سلامت آب منطقه، دستگاه‌های سیار کنترل کیفی آب در نقاط مختلف حضور یافته و نسبت به این مسئله کنترل و نظارت مستمر دارند.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.