کیومرث کلانتری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید جمعی از کارشناسان و مدیران استانی از کانون‌های آلاینده جنوب پایتخت به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فقدان مدیریت پسماند و عدم تفکیک زباله در مبدا از مشکلات مدیریت پسماند است و تخلیه زباله به صورت تر و خشک در مجتمع آرادکوه اشتباه است.
وی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با تمام توان کارشناسی در خدمت شهرداری تهران خواهد بود تا اقدامات لازم نسبت به مکان‌هایی که شهرداری برای انتقال مجتمع آرادکوه در نظر گرفته است را بررسی کند.
کلانتری ادامه داد: شهرداری بر اساس قانون باید مکان یابی لازم در این زمینه انجام دهد و محل مناسبی را به عنوان گزینه خود به سازمان محیط زیست معرفی کند و سازمان محیط زیست با تمام توان در جهت رفع مشکل کمک خواهد کرد.
وی گفت: اگر روند مدیریت پسماند به همین منوال تداوم یابد، زندگی در این محدوده ناممکن خواهد شد و این شرایط مورد تایید سازمان محیط زیست نیست.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران به بازدیدهای مستمر از مجتمع آراد کوه اشاره کرد و گفت: این بازدیدها به صورت دوره‌ای و نامنظم از بخش‌های مختلف در جنوب پایتخت صورت می‌گیرد و کانون های اصلی انتشار بو پایش می شوند.
وی اظهار داشت: توسعه بی‌رویه و ناپایداری که از قبل در منطقه به وجود آمده و همچنین تعداد زیادی از دامداری‌ها و واحدهای آلاینده و مسائل مربوط به فاضلاب های سرگردان در منطقه مشکل ساز شده و باید در این زمینه چارجویی اساسی شود.
کلانتری با اشاره به اینکه اقدامات لازم از سوی دستگاه های مختلف در راستای کاهش آلودگی زیست محیطی باید انجام گیرد، یادآور شد: وزارت نیرو باید مشکل فاضلاب‌ها و تصفیه خانه‌ها را حل و فاضلاب را تصفیه کند.
وی افزود: رودخانه و نهرها نیازمند لایروبی است تا شاهد تعفن و آبهای راکد و فاضلاب ها در طول مسیر و حد فاصل اتوبان تهران - قم نباشیم.
کلانتری با بیان اینکه دامداری‌ها برای کنترل آلودگی در زمینه پساب و کودها باید توسط جهاد کشاورزی مدیریت شوند، تصریح کرد: واحدهای صنعتی تبدیلی کشاورزی از جمله کشتارگاه ها و کارخانه‌های لبنیات باید در چهارچوب مقررات محیط زیستی فعالیت کنند که این کار در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا، مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه زیرمجموعه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در کیلومتر 23 جاده قدیم تهران – قم در جنوب کهریزک واقع شده است.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.