به گزارش ایرنا، رضا جلالی عصر چهارشنبه در آیین دیدار با جانبازان دفاع مقدس و مدافعان حرم حضرت زینب(س) اظهار داشت: طرح سمبلیک نامگذاری ساختمان های شهرداری به نام شهدا در دوره پیروز حناچی شهردار تهران آغاز شده است و از آنجایی که شهید مهدی باکری شهردار ارومیه بود امیدواریم نام ساختمان مرکزی شهرداری به نام این شهید بزرگوار مزین شود.
شهید مهندس مهدی باکری که در 30 فروردین 1333 در میاندوآب متولد شد نقش فعالی در سازماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت.
وی همزمان با فعالیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولیت شهرداری ارومیه را نیز بر عهده گرفت. ایشان مدتی هم دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد. با شروع دفاع مقدس ازدواج کرد و بلافاصله پس از ازدواج (روز بعد از ازدواجش) عازم جبهه‌ حق علیه باطل شد.
احمد کاظمی و محمود دولتی از یاران شهید باکری از وی در حین عملیات بدر و در حالیکه نیروهای عراقی با محاصره کامل سربازان تحت امر این شهید در جزیره مجنون در حال زدن تیر خلاص به سربازان مجروح باقی‌مانده بودند می‌خواهند که با عبور از دجله و پیمودن فاصله 700 متری میان خط اول و خط دوم حمله، جان خود را نجات دهد؛ ولی این درخواست هر بار با جواب منفی وی روبرو می‌شد؛ تا اینکه بر اثر اصابت تیر مستقیم سربازان عراقی در تاریخ 25 اسفند 1363 به فیض شهادت نائل شد.
جلالی در ادامه افزود: تاکنون 60 مکان متعلق به شهرداری در تهران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نام شهیدان نامگذاری شده است و این امر استمرار دارد.
مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه ایثارگری شهرداری تهران چهار هزار و 500 نفر ساماندهی شده اند گفت: تبدیل وضعیت قراردادهای فرزندان شهدا در دستور کار است.
وی ادامه داد: همواره باید از ایثارگران و مدافعان حرم حضرت زینب(س) به خاطر حضور در جبهه های جنگ با تکفیری ها قدردانی کنیم چرا که آرامش امروز مردم و مسئولان بخاطر رشادت های رزمندگان در جبهه های مختلف دفاع مقدس و مبارزه با تکفیری ها بوده است.
تهرام/8138//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.