«حسینن کاغذلو» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تهران استان معین برای خدمات رسانی به شهرستان دشت آزدگان خوزستان است افزود: پس از حضور در سوسنگرد مرکز این شهرستان، اقدامات لازم برای خدمات رسانی به مردم و کمک رسانی به منظور مهار سیل در این منطقه در دست اجرا قرار گرفت.
وی یادآورشد: با استفاده از 40 کامیون کمپرسی، پنج لودر و دو بیل مکانیکی توانستیم از ورود آب به سوسنگرد جلوگیری کنیم.
کاغذلو با بیان اینکه تاکنون شهرهای دشت آزادگان درگیر سیلاب نشده اند اظهارداشت: اطراف این شهرها و روستاها با سیل درگیر هستند و خدمات امدادی و پشتیبانی به آنها توسط نیروهای استان تهران انجام می گیرد.
نماینده فرمانداران استان تهران در استان خوزستان گفت: برای دسترسی سریعتر به تجهیزات مورد نیاز و کاهش هزینه ها، مجبور شدیم برخی ماشین آلات مورد نیاز را از بخش خصوصی خوزستان اجاره کنیم و هزینه آن را بپردازیم.
فرماندار شهرستان ورامین ادامه داد: چهار موکب ستاد اربعین استان تهران نیز از امروز ظهر پخت غذا را شروع می کنند و در روستاهایی که دچار آبگرفتگی شده اند غذای گرم توزیع می شود.
وی اضافه کرد: هلال احمر تاکنون در این مدت غذای کنسروی میان روستاییان درگیر با آبگرفتگی و سیل توزیع می کرد که از امروز مسئولیت توزیع هفت و هزار و 500 پرس غذای گرم را در دو وعده ناهار و شام هم بر عهده دارد.
کاغذلو افزود: امروز 20 کامیون مواد غذایی، 20 نیروی انسانی شامل رانندگان ماشین الات سنگین و تجهیزات لجستیکی از ورامین وارد شهرستان سوسنگرد شد.
وی با بیان اینکه پس اقناع ستاد مدیریت بحران استان خوزستان برای لزوم افزایش تعداد خروجی های رودخانه کرخه به سمت هورالعظیم، عملیات ایجاد خروجی آغاز شد تاکید کرد: اقدامات انجام شده در این زمینه تاکنون موفقیت آمیز بوده و اکنون آب کرخه از خروجی های مختلف به سمت هور هدایت شده است.
بعد از وقوع سیلاب های اخیر در مناطق مختلف از جمله خوزستان، تهران به عنوان استان معین این استان انتخاب شده است.
از روز شنبه 18 فروردین مسئولان تهرانی از جمله معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با حضور در منطقه دشت آزادگان و مرکز شهر سوسنگرد ارائه خدمات و بازدیدهای میدانی را آغاز کردند.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.