به گزارش ایرنا، منطقه سه عملیات انتقال گاز ایران به عنوان یکی از مجموعه های اصلی انتقال دهنده گاز کشور واقع در باقرشهر در جنوب پایتخت هفت استان تهران، سمنان، البرز، مرکزی، قم، قزوین و زنجان را پوشش می دهد.
حیدرعلی صادق پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به طور متوسط روزانه 109 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز وارد منطقه سه عملیات انتقال می شود که از این میزان 40 میلیارد و 750 میلیون متر مکعب در هفت استان تحت پوشش این منطقه به مصرف خانگی و صنعتی می رسد.
وی تصریح کرد: بالغ بر 68 میلیارد و 386 میلیون متر مکعب گاز روزانه از طریق خطوط انتقال گاز این منطقه به سایر استان های همجوار ارسال می شود.
صادق پور افزود: این منطقه یکی از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است که 3 هزار و 460 کیلومتر خطوط فشار قوی را مدیریت می کند.
وی یادآور شد: منطقه سه عملیات انتقال گاز ایران وظیفه انتقال گاز چهار میلیون و 500 خانوار کشور( 33 درصد خانوارهای ایرانی)، انتقال و تحویل گاز 10نیروگاه بزرگ و 19 شهرک صنعتی را بر عهده دارد.
به گزارش ایرنا، منطقه سه عملیات انتقال گاز ایران به عنوان یکی از اصلی ترین مناطق انتقال گاز در جنوب تهران و در کنار پالایشگاه تهران قرار گرفته است، این منطقه به دلیل پوشش استان های مرکزی کشور به ویژه استان تهران از اهمیت ویژه برخوردار است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.