به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، میثم بصیرت اظهارداشت: امسال چهار گروه شامل مدیران حامی پژوهش، سازمان های پیشروی پژوهش، طرح دانش آموزی (استعدادهای درخشان) و بخش ویژه پرسش دانش آموزی که از سوی شهردار تهران مطرح می شود به جشنواره اضافه شده است.
وی افزود: سال های گذشته تمرکز جشنواره بر روی پژوهشگران برتر بود اما امسال بخش دانش آموزی و مدیران حامی پژوهش و سازمان های پیشرو نیز افزوده شده است.
بصیرت مبنای انتخاب پژوهشگر برتر را ارزیابی کیفیت علمی آثار ارسالی دانست و خاطرنشان کرد: این ارزیابی در کمیته های مستقل و تخصصی مربوط به هر بخش انجام و برترین ها معرفی می شود.
وی درباره بخش مدیران حامی پژوهش و سازمان های پیشرو گفت: کیفیت ارائه یافته های پژوهشی در بخش نمایشگاهی جشنواره، کیفیت و کمیت آثار ارسالی برای جشنواره، ارزیابی تلاش های پژوهشی چند سال اخیر در راستای حل مسائل شهری از جمله شاخص هایی است که در انتخاب برگزیده ها در این بخش ارزیابی می شود.
سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از راه اندازی بخش ویژه «پرسش دانش آموزی» در دوره یازدهم خبر داد و یادآور شد: بر اساس این طرح در روز برگزاری جشنواره سوالی از طرف شهردار تهران مطرح می شود که دانش آموزان تمامی مقاطع امکان پاسخگویی به آن را دارند و برگزیده ها در هفته پژوهش - آذر 98- معرفی و از آنها قدردانی می شوند.
بصیرت همچنین از همکاری نزدیک دوره یازدهم جشنواره با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بر همین اساس بزودی تفاهم نامه ای با مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان دانش پژوهان جوان امضاء می شود.
براساس این گزارش، یازدهمین جشنواره 29 خرداد 98 در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.
تهرام/9353//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.