به گزارش ایرنا، محمد امامی امین روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: در این نشست مقرر شد تا هفته جاری غرفه هایی که در این میدان میوه و تره بار همواره در اختیار افراد خاصی است با هماهنگی اداره کل پشتیبانی امور دام، جهاد کشاورزی، اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان میادین و میوه و تره بار تهران خارج شود.
وی یادآورشد: این غرفه ها از این پس در اختیار کسانی که تولیدکننده هستند و دلال محسوب نمی شوند، قرار می گیرد تا شاهد سودجویی عده ای که برای حفظ منافع خود بازار را بهم می ریزند نباشیم.
امامی امین اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که سال های طولانی این غرفه ها را در اختیار داشتند و با استفاده از شیوه هایی که بلد بودند در مزایده ها برنده می شده و غرفه ها را در اختیار می گرفتند و به این طریق می توانستند با اخلال در بازار به سود سرشاری دست یابند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تهران گفت: ما مخالف سود بردن افراد نیستیم اما بنا نیست این سود از جیب مردم برداشت شود و سود باید منصفانه باشد تا هم مصرف کننده و هم تولیدکننده منتفع شوند.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه بنا شد، بار دیگر ستاد تنظیم جلسه برای مدیریت بازار در روزهای پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نشست دوباره ای برگزار کند.
امامی امین ارائه گزارش توزیع میوه شب عید را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه برشمرد و ادامه داد: استان تهران عملکرد خوبی نسبت به سال گذشته داشت و از استان هایی بود که بهترین عملکرد را به ثبت رساند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تهران به عرضه گوشت قرمز با قیمت تنظیم بازار در فروشگاه های زنجیره ای اشاره کرد و از ادامه واردات دام زنده برای تعدیل بازار و و ایجاد رابطه مناسب بین عرضه و تقاضا خبر داد.
وی در خصوص ممنوعیت صادرات برخی اقلام از کشور نیز اضافه کرد: در شرایط کنونی برای پاسخگویی به نیاز داخلی، مجبور به اعمال ممنوعیت صادرات برخی اقلام هستیم.
امامی امین تاکید کرد: باید رابطه مناسبی بین عرضه و تقاضا و صادرات محصولات ایجاد شود تا بازار نیز متلاطم نشود از همین رو تا زمانی که شرایط مناسب ایجاد نشده، اولویت تامین نیاز داخلی است.
یادآور می شود در روزهای گذشته به علت صادرات پیاز و سیب زمینی و کاهش این کالاها در بازار داخلی، قیمت آنها تا مرز 15 هزار تومان افزایش یافته بود که به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت صادرات این اقلام ممنوع اعلام شد.
تهرام/3001//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.