به گزارش ایرنا، حمیدرضا شیران روز دوشنبه در نشست خبری خود اظهار داشت: 39 میلیارد تومان از این کمک ها از طریق حامیان اکرام ایتام ، 65 میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق زکات و مابقی کمک ها نیز از طریق درمانی، کاری و خدماتی به این نهاد انجام شده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران 87 هزار خانوار را تحت پوشش دارد، گفت: به صورت میانگین ماهانه 97 هزار تومان از این منابع و 70 هزار تومان از بودجه این نهاد در سال گذشته به این خانواده ها پرداخت شد.
شیران اعلام کرد امسال این رقم با سه برابر پرداخت به 300 هزار تومان خواهد رسید و ادامه داد: این افزایش پرداخت در ردیف بودجه کمیته امداد کشور دیده شده و خانوارها این مبلغ را دریافت خواهند کرد.
وی افزود: سال گذشته نیز 17 هزار خانوار به کمیته امداد استان تهران افزوده شدند.

**جمع آوری کمک 400 میلیون تومانی به مناطق سیل زده
شیران افزود: امسال از طریق کمک های مردمی 400 میلیون تومان وجه نقد برای سیل زدگان استان های گلستان و لرستان جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه با مبلغ فوق اقلام غیرنقدی از جمله فرش، مواد غذایی، آبمعدنی، پتو و سایر کالاهای خدماتی برای سیل زدگان تهیه شده است افزود: تاکنون هشت کامیون اقلام مورد نیاز را به این مناطق سیل زده ارسال کرده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران اظهارداشت: این میزان کمک ها، 175 میلیون تومان به گلستان و 225 میلیون نیز به لرستان بوده است.
شیران خاطرنشان کرد: مردم می توانند با شماره گیری 0217355 و درج شماره 17، کد دستوری *8877*021*99# ، کد دستوری *724*2222# و واریز به کارت 6037997900002008 کمک های خود را برای مناطق سیل زده پرداخت کنند.

**3 هزار خیریه در تهران فعالیت دارند
وی گفت: در حال حاضر 3هزار موسسه خیریه در تهران فعال هستند که متولی صدور مجوز آنان وزارت کشور، بهزیستی و نیروی انتظامی است.
شیران با اشاره به اینکه کمیته امداد نقشی در صدور مجوز این موسسات ندارد تصریح کرد: این موسسات خیریه به صورت قانونی فعالیت دارند.

*4 هزار اشتغال کمیته امداد محقق شد
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران اظهار داشت: سال گذشته 5 هزار فرصت شغلی از طریق استانداری تهران برای این نهاد در نظر گرفته شد که 4 هزار سهمیه آن محقق شد.
وی با اشاره به میزان اعتبارات بانکی برای اشتغال زایی گفت: سال گذشته از طریق صندوق امداد ولایت، کمیته امداد و بانک مهر ایران حدود 50 میلیارد تومان برای اشتغال زایی در نظر گرفته شد که تاکنون 91 درصد این اعتبارات جذب شده است.
شیران افزود: وام های 20 میلیون تومانی برای افراد تحت پوشش باعث شد تا بتوانیم انگیزه افراد جویای شغل را بالا ببریم.
وی گفت: با توافقی که با صندوق امداد ولایت و بانک مهر ایران انجام شد به فعالیت های قابل توسعه وام های 50 میلیون تومانی پرداخت می شود.
تهرام/7247//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.