محمد دائی چینی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فروردین ماه سال گذشته شهرستان ورامین19.9 میلی متر بارندگی را تجربه کرد در حالی که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 45.7 میلی متر در شهرستان ورامین باران باریده است.
وی میانگین بارش نزولات جوی در سال 97 را 150 میلی متر و سال 96 را 130 میلی متر اعلام کرد.
وی اظهار داشت: این حجم از بارش نزولات جوی در بهار امسال در اصل حد نرمال بارش در ورامین است که نمونه آن را می توان در دهه 60 مشاهده کرد ولی طی سال های اخیر، بارش باران در ورامین کمتر از حد نرمال بوده است.
دائی چینی با اشاره به امکان ثبت نام کشاورزان در سامانه سامانه توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) به منظور آگاهی از شرایط جوی و آب و هوایی منطقه گفت : سازمان جهانی هواشناسی تلاش دارد تا عملکرد و اطلاعات تخصصی خود را مستقیم و بدون واسطه در اختیار کلیه افراد جامعه و به ویژه کاربران خاص که به این اطلاعات نیاز دارند قرار دهد که سامانه تهک این کار را انجام می دهد.
وی افزود:از سال گذشته ارسال اطلاعات هواشناسی به کاربران، با همکاری جهاد کشاورزی در استان تهران آغاز شده که این امر می تواند در کاهش آسیب های ناشی از نوسانات دمایی و بارش نزولات جوی، کمک شایانی به افراد به ویژه کشاورزان کند.
رئیس اداره هواشناسی ورامین افزود: کلیه افراد به ویژه کشاورزان می توانند با مراجعه به سایت تهک به آدرس www.tahak.irimo.ir و ثبت اطلاعات فردی و نوع فعالیتی که در حوزه های مختلف کشاورزی، دریایی و عمران، معماری وشهرسازی دارند، از پیامک های اطلاع رسانی سازمان هواشناسی که دو بار در هفته به صورت رایگان برای آنان ارسال می شوند آگاهی پیدا کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.