به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در دیدار نوروزی با امام جمعه شهرری اظهار داشت: منابع آبی زیرزمینی در دشت های جنوبی استان تهران از جمله ری و ورامین در حدود 200 متر پایین رفته بود که با بارش های اخیر تا حدودی بالا آمد.
وی تصریح کرد: هرچند که احیای آب های زیرزمینی نیازمند حداقل 15 سال بارش مداوم مانند امسال است ولی بارش اخیر بسیار پر برکت و در مقایسه با سالهای گذشته زیاد بود.
جمالی پور در ادامه به طغیان رودخانه کن در زمان پیک بارش روزهای اخیر اشاره کرد و یادآور شد: سیلاب رودخانه کن اگر به شکل درست و اصولی به وسیله عوامل اجرایی شهرستان ری مدیریت نمی شد امروز شاهد خسارت های سنگینی در این شهرستان بودیم.
وی ادامه داد: سیل بندهای شهر قیامدشت نقش بسزایی در مهار سیلاب ها داشت که اگر به درستی مدیریت نمی شد امروز مشکلات فراوانی در بخش مسکن مهر و جاده امام رضا(ع) را شاهد بودیم.
فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه به مشکلات مردم مناطق سیل زده در استان های گلستان، خوزستان و لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج مردمی با محوریت فرمانداری ری برای کمک رسانی به مردم سیل زده ایجاد شده است.
وی یادآور شد: امروز مردم مناطق سیل زده نیازمند چادر، زیرانداز، کنسرو، وسایل بهداشتی و اقلام ابتدایی زندگی هستند که باید با بسیج مردمی به کمک مردم سیل زده کشور برویم.
امام جمعه شهرری در ادامه این دیدار گفت: امسال با توجه به نزولات آسمانی قابل توجه در کشور سال پربرکت و پر خیری برای ملت شریف ایران خواهد بود.
سید علی شاهچراغی به مشکلات ایجاد شده توسط بارش های اخیر در کشور اشاره و تاکید کرد: مشکلات در شهرهای مختلف باید توسط مسئولان به شکل فنی ارزیابی و علت یابی شود تا برای سال های بعد نقاط حادثه خیز و مشکل ساز هر منطقه اصلاح شود.
وی یادآور شد: مردم مناطق سیل زده در حال حاضر مشکلات و آلام بی شماری دارند ولی همدلی، همکاری و بسیج مردم و مسئولان به زودی تمامی این مشکلات را رفع خواهد کرد.
شاهچراغی در ادامه به یک صدایی و همدلی گروه ها و اقشار مختلف مردم شهرستان ری در برخورد با مسائل مختلف اشاره کرد و افزود: همکاری و انسجام مثال زدنی مردم و مسئولان این شهرستان به برکت وجود مبارک حضرت عبدالعظیم(ع) ایجاد شده است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از مهمترین شهرستان های استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.