علی امام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: ایمنی مترو اولویت اول مدیریت شهری و خط قرمز ماست.
9 کیلومتر از بخش جنوبی خط 6 مترو پایتخت به همراه سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا که در صورت تکمیل طولانی ترین خط مترو تهران و منطقه خواهد بود صبح یکشنبه با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
روز گذشته یک عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران مدعی شده بود که این خطوط مترو ایمنی لازم ندارند؛ همچنین محمد علیخانی عضو کنونی شورای تهران نیز خواستار ارسال تاییدیه های ایمنی این خطوط شده بود که مسئولان شهری می گویند این گزارش ها به شورا ارسال شده است.
مدیرعامل مترو تهران در ادامه گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به اظهارنظر عضو سابق شورای شهر تهران افزود: مدیریت شهری به هیچ عنوان به دنبال افتتاح های زودهنگام و نمایشی نیست و پس از تکمیل تجهیزات کامل و تاییدیه های فنی، ایستگاه های مترو را افتتاح می کند.
وی تاکید کرد: یک عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران درباره عدم ایمنی در سیستم تهویه هوا اظهاراتی داشته؛ از اطلاعات لازم برخوردار نبوده که با ارسال اطلاعات لازم به نظر می رسد این سوءتفاهم ها نیز برطرف شد.
امام خاطرنشان کرد: ما متعهد به تامین ایمنی خطوط مترو هستیم و در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز این موضوع مطرح شد.
وی اضافه کرد: اگر لازم باشد باز هم به کمیسیون عمران شورا در خصوص ایمنی سیستم تهویه خطوط 6 و 7 گزارش هایی ارسال می کنیم.
به گفته امام، تمامی ارکان اجرای پروژه شامل مشاوران، پیمانکاران و ... نیز ایمنی این خط مترو را تایید کرده اند و جای هیچ دغدغه ای از این لحاظ وجود ندارد.
خط 6 مترو تهران با 32 کیلومتر طول و 27 ایستگاه طراحی شده است که از دولت آباد شهرری آغاز می شود و تا سولقان ادامه دارد.
طرح توسعه خط 6 در بخش جنوبی از ایستگاه دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به طول 6 کیلومتر در حال اجراست.
این خط مترو در ردیف چهار ابرخط مترو جهان قرار دارد.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.