حسین کاغذلو روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان ورامین از نخستین روزهای وقوع پدیده سیل در استان گلستان، با تجهیز کلیه امکانات و ادوات سنگین راه سازی و اعزام این امکانات به مناطق سیل زده تلاش کرد تا نسبت به امداد رسانی به مردم اقدام کند.
وی افزود: علاوه بر این، یک تیم تخصصی امداد و نجات در آب از سوی هلال احمر شهرستان ورامین به مناطق سیل زده استان گلستان اعزام شد تا در امداد رسانی و نجات سیل زدگان یاریگر افراد آسیب دیده باشد.
وی گفت : ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین علاوه بر اعزام ماشین آلات راه سازی، اقلام خوراکی، آب و لوازم بهداشتی نیز به مناطق سیل زده ارسال کرده است.
کاغذلو تصریح کرد: به منظور امداد رسانی به مناطق سیل زده پلدختر و با همکاری دهیاری های شهرستان، 5 دستگاه کمپرسی ، یک دستگاه لودر، یک دستگاه بابکت و یک دستگاه بالابر نیز به مناطق سیل زده پلدختر ارسال گردید.
وی با اشاره به حجم نزولات جوی در شهرستان ورامین گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین پیش از بارش نزولات جوی با استفاده از تجربیات سال های گذشته، نسبت به لایروبی انهار، جوی ها و رودخانه های عبوری از سطح شهرستان اقدام کرد تا در صورت افزایش حجم ورودی آب، موردی از آب گرفتگی و یا ورود آب به مزارع کشاورزی و راه های مواصلاتی شهرستان پیش نیاید.
فرماندار ورامین گفت : با وجود ورودی بسیار زیاد آب از رودخانه های شور و شیرین و کرجی به مناطق جنوبی شهرستان ورامین، کمترین میزان آب گرفتگی در این نواحی رخ داد و تمامی حجم آب به مراتع جنوبی و تالاب فصلی بندعلیخان هدایت شد.
وی افزود: هم اکنون شاهد آبگیری کامل تالاب بندعلیخان هستیم که این امر نقش مهمی در تغذیه سفره های زیر زمینی ایفا می کند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.