دلاور بزرگ نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح خدمات سفر نوروزی از 25 اسفند تا 16 فرودین ماه امسال ادامه داشت که بازدید از جاذبه های استان نسبت به سال گذشته رشد 2 و نیم برابری را تجربه کرد.
وی با بیان اینکه با افزایش نرخ ارز بسیاری از شهروندان ایرانگردی را اولویت مقصد سفر نوروزی خود قرار دادند خاطر نشان کرد: با تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع از جاذبه های فرهنگی نیز امسال بسیاری از بناها، موزه ها، مناطق طبیعی، تفریحی و دست ساز مورد توجه بازدید علاقه مندان قرار گرفت.
به گفته بزرگ نیا بیشترین آمار بازدید روزانه مربوط به برج میلاد، کاخ موزه ها (سعد آباد، نیاوران، گلستان)، برج آزادی، باغ موزه قصر، اراضی عباس آباد و موزه های تحت اختیار این اداره کل بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه در برنامه شبی با موزه بیش از 11 هزار نفر از سه موزه ملی، نقاشی پشت شیشه و آبگینه دیدن کردند تصریح کرد: در روز هفتم فرودین ماه تا ساعت 23 به صورت رایگان گردشگران از این موزه ها بازدید داشتند.

*بیش از 622 هزار نفر در اقامتگاههای استان اسکان یافتند
بزرگ نیا افزود: 622 هزار و 337نفر در واحد های اقامتی هتل ها و مهمانپذیر ها اسکان یافتند که طبق گفته رئیس جامعه هتلداران کشور این میزان اسکان مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه این میزان اقامت نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته است خاطر نشان کرد: سال گذشته 562 هزار و 70 نفر در اماکن اقامتی استان اسکان یافتند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران به اسکان مسافران قطار تهران- اهواز اشاره کرد و گفت: به علت سیل و نامساعد بودن شرایط جوی در خوزستان، 70 مسافر این قطار به مدت 2 روز از امکانات رفاهی و اقامتی اداره میراث تهران بهره مند شدند.
طرح خدمات سفر نوروزی از 25 اسفندماه آغاز و تا 16 فرودین ماه امسال ادامه داشت.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.