مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه مشتاقان شناخت شهر تهران خود تهرانی‌ها هستند، گفت: شهرستان پردیس دارای ظرفیت بالای جذب گردشگر است.

دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان‌تهران در حاشیه بازدید از نوروزگاه‌های شهرستان پردیس در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: نوروز امسال به جهت وجود اعیاد و مناسبت های اسلامی بسیار با شکوه تر از سالهای گذشته برگزار شد و شهرستان‌های استان تهران با برپایی ستادهای نوروزی بر عمومی کردن این جشن ها افزودند‌.

وی با تاکید براینکه فرهنگ ایرانی، فرهنگ شادی است،گفت: به اعتقاد من ایرانی‌ها در سالهای گذشته با چرخش‌فرهنگی مواجه شده‌اند و شاد‌های‌شان خصوصی شده و مجددا با برپایی جشن های عمومی این روند به مدار اصلی خودش در حال برگشت است.

وی خاطر نشان کرد: برپایی شادی‌های عمومی نه تنها بخشی از فرهنگ ما بلکه سفارش دین و نگاه مسئولان ارشد کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اعلام موفقیت آمیز بودن فعالیت ستاد نوروزی شهرستان پردیس و حرکت فرهنگی زیبای امسال شهر بومهن گفت: شهرداری بومهن حرکت زیبا و ویژه ای را امسال در حوزه ستاد نوروز انجام داد و اجرای موسیقی اقوام، سیاه چادرهای ایلات و پخت غذاهای محلی توسط زنان ترکمن و بختیاری آنهم در شهری که شهر حضور اقوام است بسیار جذاب و ماندگار بود و این حرکت وحدت و همدلی و وفاق شهروندی را بالا می‌برد.

ac7b08fa-1141-41b8-9fd6-ccb76013f937

وی ضمن تشکر از همه افرادی که در ستاد نوروزی امسال در شهرستان پردیس و زیر نظر فرمانداری زحمت کشیدند، گفت:فعالیت ریاست اداره میراث‌فرهنگی‌شهرستان پردیس بعنوان دبیر این ستاد در برپایی برنامه‌های فرهنگی و تورهای تهرانگردی بسیار ستودنی بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه استان تهران امسال نوروزگاه‌های متعدد داشته گفت: استقبال مردم امسال از نوروزگاه‌ها بسیار زیاد بود و مردم استان تهران جزو بیشترین بازدیدکنندگان از جاذبه‌های فرهنگی شهر تهرانند.

بزرگ نیا تاکید کرد: این نوید بزرگی است که رئیس جامعه هتل‌داری بر اساس بررسی ها رشد ۱۵ درصد اقامت در  هتل های تهران را اعلام کرده و این یعنی بیش از ۸ درصد استفاده از هتل ها در ایام نوروز در تهران نسبت به سایر شهرها افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تورهای تهرانگردی عالی بود و تخصصی شده و بسیاری از مردم را با تهران آشنا کرده افزود: در حال حاضر بیشتر مشتاقان شناخت شهر تهران خود تهرانی‌ها هستند.

وی تاکید کرد: شناسنامه دار کردن میراث فرهنگی و آثار تاریخی شهرستان پردیس از اولویت‌های این اداره کل است و بی شک پل شاه عباسی با قدمتی ۸۰۰ ساله جزو آثار بسیار ارزشمند و مرکز گردشگری و با قابلیت جذب گردشگر بالاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.