به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران؛ اصغر سپه وند به اثر بخشی پروژه های آبخیزداری در کنترل روان آب و سیلاب های اخیر اشاره کرد و گفت: اقدامات آبخیزداری انجام شده اثرات مثبتی در کنترل سیلاب و جلوگیری از بروز خسارت به اماکن و تاسیسات زیربنایی در مناطق پایین دست داشته است.
وی تصریح کرد: شهرستان پاکدشت دارای 6 حوزه آبخیز است که تمامی این حوزه های آبخیز مورد مطالعه قرار گرفته و دارای طرح است و تاکنون 30 درصد از پروژه های طراحی شده به مرحله اجرا در آمده است.
این مسئول منابع طبیعی شهرستان پاکدشت تاکید کرد: با توجه به اهمیت پروژه های آبخیزداری امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم، این پروژه ها در تمامی حوزه های آبخیز اجرایی و تکمیل شود.
سپه وند درخصوص وضعیت سد شهدای گمنام شهرستان پاکدشت با توجه به بارش های روزهای اخیر اظهار داشت: با بازدید به عمل آمده حجم قابل توجهی از بارندگی ها در پشت این سد ذخیره شده که تاکنون حدود 30 درصد از ظرفیت مخزن این سد توسط نزولات جوی تکمیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این سد در بالا دست شهرک صنعتی و نیروگاه سیکل ترکیبی قرار دارد توانسته است نقش مهمی در جلوگیری از خسارت های احتمالی جاری شدن سیلاب به این اماکن ایفا کند.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.