به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، امیراله حقیقی در حاشیه بازدید از سد لتیان، رودخانه جاجرود و پل شاه عباسی ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم( ع ) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سد لتیان در بالادست و سد ماملو در پایین دست شهرستان پردیس قرار دارند و رودخانه جاجرود نیز در مسیر خروجی آب سد لتیان واقع شده است.
وی با اشاره به بازدید امروز از سد لتیان و رودخانه جاجرود خاطر نشان کرد: این رودخانه یکی از مسیرهایی هست که احتمال طغیان آن به دلیل واقع شدن در مسیر خروجی آب سد لتیان بسیار زیاد است.
فرماندار پردیس گفت: به ساکنان حاشیه و بستر رودخانه برای تخلیه اخطار داده شده تا در صورت افزایش ناگهانی حجم آب با مشکل مواجه نشوند.
حقیقی افزود: سد لتیان ظرفیت زیادی تا پر شدن دارد اما با توجه به بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر توصیه می شود مردم برای گرفتار نشدن در سیلاب‌های بهاری در کنار سد و یا در مسیر رودخانه جاجرود اطراق نکنند.
وی به ریزش سنگ‌های ریز و درشت از کوه های مسیر سد لتیان اشاره کرد و گفت: بارش های چند روز اخیر، ریزش سنگ و خاک و ماسه در جاده ها را به دنبال دارد، لذا مسافرانی که از تهران و یا سایر نقاط به شهرستان پردیس می آیند در مسیرهای کوهستانی که احتمال جاری شدن سیلاب و ریزش سنگ دارد، تردد نکنند.
فرماندار پردیس طی بازدید از پل قدیمی شاه عباسی جاجرود اظهار داشت: این پل با قدمتی در حدود 800 سال به عنوان یک اثر تاریخی و مهم نیازمند ترمیم و بازسازی است.
حقیقی گفت: با توجه به اهمیت حفظ حریم رودخانه جاجرود پس از تعطیلات طی نشستی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی کشور و مدیر کل امور آب استانی با نظر کارشناسان و بدون ایجاد اشکال در حریم رودخانه مشکلات مربوط به بازسازی این پل تاریخی و مهم بررسی و مرتفع خواهد شد.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.