احمدعلی قربانیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به آخرین وضعیت سدهای تهران اشاره و بیان کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی که اعلام کرده بود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه وارد کشور می شود کمیته بحران شرکت آب منطقه ای تهران تشکیل جلسه داد و از طریق مکاتبات لازم با فرمانداری شهر تهران، مدیریت بحران استان و شهر تهران، شهرداری تهران اعلام کرد تا دستگاه های امدادی از آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار باشند.
وی ادامه داد: در سطح استان تهران گروه های گشت در حال نظارت و رصد سدهای استان تهران هستند تا در صورت وقوع حادثه با استفاده از امکانات و تجهیزات شرکت و نیز سایر دستگاه های امدادی نسبت به رفع موانع اقدام کنند.
قربانیان با بیان اینکه در حال حاضر شاهد عبور ایمن سیل در سطح استان تهران هستیم گفت: با توجه به بررسی های انجام گرفته در حال حاضر ورودی سد امیرکبیر ٥٠ متر مکعب در ثانیه، خروجی ٢١ متر مکعب در ثانیه، حجم ٩٠ میلیون متر مکعب و ظرفیت آزاد برای مدیریت سیلاب ٨٥ میلیون متر مکعب است.
به گفته وی، ورودی سد لتیان در حال حاضر ١١٢ متر مکعب در ثانیه با خروجی ١٠ متر مکعب در ثانیه، حجم موجود با ٤٦ میلیون متر مکعب و ٣٠ میلیون متر مکعب ظرفیت آزاد جهت مدیریت سیلاب است.
قربانیان ادامه داد: اکنون ورودی سد طالقان به ٥٨ متر مکعب در ثانیه، خروجی ٤.٥ مترمکعب در ثانیه، حجم موجود مخزن سد ٣٠٦ میلیون متر مکعب و ظرفیت آزاد برای مدیریت سیلاب ١٢٠ میلیون متر مکعب می باشد.
طبق اعلام معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران، ورودی سد ماملو با ١٧ متر مکعب بر ثانیه با خروجی ٤.٦ متر مکعب بر ثانیه، حجم موجود مخزن ١٤٠ میلیون متر مکعب و نیز ١١٠ میلیون متر مکعب ظرفیت آزاد برای مدیریت سیلاب است.
وی تاکید کرد: طبق اطلاعات به دست آمده از سد لتیان به دلیل افزایش ورودی این سد در صورت تداوم بارندگی ها احتمال رهاسازی آب طی روزهای آتی وجود دارد.
قربانیان خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست داریم تا به جد از هرگونه تردد و اطراق در حاشیه رودخانه جاجرود خودداری کنند.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران پیش از این در مصاحبه ای به خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود در رودخانه جاجرود در لواسان، 190 متر مکعب در ثانیه آب به سد لتیان وارد می شود و اکنون از ظرفیت 75 میلیون متر مکعبی آن فقط 45 میلیون متر مکعب پر شده است و 30 میلیون مترمکعب دیگر گنجایش دارد.
وی ادامه داد: در سد کرج نیز، نیمی از سد تقریبا پر شده است و ظرفیت نصف دیگر خالی است.
تهرام/ ٩٢٠٦//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.