به گزارش ایرنا، سید حمید حسینی روز یکشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان ری اظهار داشت: 17 پل و زیرگذر عبور آب های سطحی در محور بزرگراه امام رضا(ع) وجود دارد که بیش از 50 درصد آنها را گل و لای پر کرده است.
وی با بیان اینکه در طول هشت سال گذشته پل ها و زیرگذرهای بزرگراه امام رضا(ع) لایروبی نشده است، عنوان کرد: 16 نقطه حادثه خیز در بخش خاوران شناسایی و به دستگاه های مربوطه اعلام شده است.
حسینی تاکید کرد: پل ها و زیرگذرهای آب ساخته شده بر روی مسیل ها و رودخانه های فصلی و دائم شهرستان ری با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در پایین دست کلانشهر تهران باید در طول سال به طور مرتب لایروبی و پاکسازی شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان ری دارای هفت رودخانه فصلی و دایمی به طول 130 کیلومتر، 67 کیلومتر مسیل، 13 بند انحرافی، هفت بند تاخیری و یک سد در بخش فشافویه است ابراز کرد: تعیین حریم رودخانه ها و اجرای طرح های ساماندهی مدیریت سیلاب باید در دستور کار دستگاه های اجرایی شهرستان قرار گیرد.
حسینی یادآور شد: احتمال سیلاب در بخش غربی شهرستان ری به دلیل وجود سد امیر کبیر بر روی رودخانه کرج و سد فشافویه بر روی رودخانه کن وجود ندارد ولی باید مسیر رودخانه ها به صورت مرتب پاکسازی و لایروبی شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سد ماملو در شمال شرق شهرستان ری 115 میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد، تصریح کرد: احمال وقوع سیلاب در بخش شرقی این شهرستان نیز وجود ندارد، ولی رودخانه چهل قز در بخش خاوران به دلیل ساخت و ساز های غیر مجاز در مسیر رود احتمال سیلاب را دارد.
حسینی ادامه داد: چهار گروه اداره امور منابع آب ری به صورت 24 ساعته وظیفه پایش و اندازه گیری آب رودخانه های شهرستان را بر عهده دارند تا در مواقع بحرانی مراتب را به دستگاه های مربوطه گزارش نمایند.
جلسه ستاد بحران شهرستان ری امروز یکشنبه با حضور مجتبی خانجانی معاون سیاسی و انتظامی شهرستان ری و اعضای ستاد بحران شهرستان در فرمانداری برگزار شد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.