به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه با حضور در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از نزدیک فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان را مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و بارش های اخیر در کشور شاهد رشد هشت درصدی اقامت مسافران نوروزی به استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم.
وی تصریح کرد: این آمار نشان از مسافر پذیری استان تهران در ایام نوروز دارد.
فرماندار تهران نیز در بازدید خود از ستاد خدمات سفر استان تهران از مدیریت و تلاش های انجام شده تشکر کرد و گفت: با توجه به شرایط جوی حاکم در سطح کشور شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران به پایتخت بودیم.
عیسی فرهادی تصریح کرد: سالی پر باران برای برخی از استان های کشور را شاهد بودیم که میزان بارش ها از ابتدای امسال چهار برابر کل بارندگی در سال 97 گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه نقش دبیر ستاد خدمات سفر (میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان تهران) قابل قبول بوده است، گفت: این دستگاه با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی شامل برپایی نوروزگاه ها و بازدید آسان از موزه ها و بسیاری جاذبه طبیعی گامی موثر در جهت مسافر پذیری پایتخت در این ایام داشته اند.
فرهادی همچنین از تشکیل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر تهران استقبال کرد و گفت: یک بانو مدیریت این اداره را برعهده گرفت که امیدواریم نقش این نهاد در انجام کارها از این پس پررنگ تر باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران همچنین در این بازدید گفت: سطح هماهنگی دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ارائه آمارها به دبیرخانه ستاد در مقایسه با سال های گذشته از سطح مطلوب بسیار بالاتری برخوردار است.
دلاور بزرگ نیا با اشاره به اینکه امسال شاهد کمترین میزان شکایات مسافران در تورهای خروجی از کشور بودیم، تصریح کرد: بیشترین درخواست ثبت شده در سامانه 09629 مربوط به لغو تورهای داخلی به دلیل شرایط جوی و بارش ها در کشور بود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران افزود: بیشترین آمار بازدیدکنندگان نوروزی از جاذبه های فرهنگی تهران مربوط به موزه آبگینه، کاخ گلستان، موزه نقاشی پشت شیشه، باغ موزه قصر، کاخ نیاوران و سعد آباد بوده است.
وی ادامه داد: اجرای تورهای تهرانگردی دفاتر خدمات مسافرتی در مقایسه با نوروز 97 حدود 2 برابر رشد را نشان می دهد که امیدواریم سال 1404 تهران به مقاصد اصلی سفرهای نوروزی تبدیل شود.
تهرام/7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.