اصغر عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از 2 سال گذشته با هدف حضور بیشتر توان یابان در شهر و استفاده از بوستان ها و فضاهای سبز پایتخت آغاز شد.
وی ادامه داد: تقریبا در هر 22 منطقه پایتخت 2 بوستان مناسب سازی شده و توان یابان می توانند از طریق روابط عمومی مناطق شهرداری یا تماس با سامانه 137 از نشانی این بوستان ها مطلع شوند.
عطایی با بیان اینکه استانداردهای بین المللی در مناسب سازی این 44 بوستان اعمال شد ه است، تصریح کرد: استانداردسازی معابر، اندازه آب خوری ها و مدل سرویس بهداشتی ها از جمله اقداماتی بود که در طراحی آنها استاندارد جهانی برای استفاده تمامی توان یابان از قبیل نابینایان و معلولان و... دیده شده است.
مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: همچنین مبلمان و نیمکت های مخصوص در این بوستان ها برای توان یابان جانمایی و تعبیه شد.
وی تاکید کرد که در مدیریت این پروژه ها و اطمینان از مناسب بودن این اقدامات، از نظر توان یابان و پرسنل شهرداری با معلولیت های مختلف استفاده شد.
عطایی همچنین گفت که برخی از این 44 بوستان مختص توان یابان است و برخی قابل بهره برداری برای تمامی شهروندان و چند منظوره است.
وی به تعداد این بوستان ها اشاره و گفت: در مقطع کنونی تعداد 44 بوستان برای 22 منطقه تهران کافی به نظر می رسد اما افزایش این بوستان ها برای استفاده توان یابان در دستور کار شهرداری پایتخت است.
روز 13 فروردین، روز طبیعت گردی و بهره ‌بردن از مواهب خدادادی نامگذاری شده است.
تهرام/9343/1109/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.