محمدرضا حیدری صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اما باتوجه به احتمال وقوع سیلاب از دو ماه گذشته طرح پاکسازی و لایروبی نهرها و کانال های مسیر آب توسط شهرداری لواسان انجام شد.
به گفته وی، براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران ابلاغ هشدار مکتوب داده شده در صورت وقوع حادثه هیچگونه مسئولیتی متوجه شهرداری نخواهد بود اما در عین حال باتوجه به انجام نشدن کارها توسط آب منطقه ای و نیز باعنایت به احتمال وقوع سیلاب، کار جمع آوری و لایروبی و نیز احداث بندهای موقت در دریاچه چناربان انجام شد.
وی گفت: با وجود آنکه طی یک سال گذشته در لواسان از لحاظ میزان بارش سومین شهر استان بودیم با تلاش نیروهای خدمات شهری با مشکلات آب گرفتگی، انسدادمعبر، بالا زدن جوی ها و مشکلات ترافیکی مواجه نشدیم.
حیدری با تاکید بر اینکه همچنان نیروهای امدادی و خدماتی شهرداری در لواسان به حال آماده باش هستند گفت: با توجه به اقدامات انجام شده و بنابر هشدار هواشناسی مبنی بر تداوم بارش های مستمر و شدید تا پایان امروز، یک خودرو شهرداری برای رصد لحظه ای وضعیت در بالای منطقه توک مزرعه (محله هایی که در ارتفاعات شهر قراردارد و سیلاب از آنجا آغاز می شود) مستقر شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری لواسان ادامه داد: تعدادی نیوجرسی و مسیربند نیز در پایین خیابان ورجین قرار گرفته تا در صورت وقوع سیلاب مسیر آن به سمت رودخانه هدایت شود.
لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی در 11 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.
تهرام/9897//1348/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.