به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، محمد رضا جوادی یگانه روز سه شنبه در جریان بازدید استاندار تهران از ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به وضعیت بارش های روزهای گذشته در پایتخت گفت: نگران وضعیت معتادان و کارتن خواب های منطقه فرحزاد در زمان بارندگی ها بودیم که با استقرار اتوبوس آنان را پناه دادیم.
وی افزود: در منطقه فرحزاد تهران افراد بی پناه و کارتن خواب حضور دارند که حاضر نیستند به پناهگاه هایی که شهرداری برای آنان آماده کرده بیایند.
وی اضافه کرد: به همین علت قرار شد دو دستگاه اتوبوس در منطقه فرحزاد مستقر کنیم تا این شب های بارانی را سپری کنند.
جوادی یگانه همچنین در حضور استاندار تهران درخواست کرد که تعداد این اتوبوس ها به سه دستگاه افزایش یابد و هماهنگی های لازم نیز برای استقرار آنها انجام شود تا این افراد بی پناه که به گفته او تعدادشان افزون بر 100 نفر است در شب های بارانی داخل اتوبوس ها پناه بگیرند و ساماندهی شوند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همچنین اعلام کرد: همکاران شهرداری منطقه 2 و سازمان خدمات اجتماعی، برای بی خانمانان مستقر در حاشیه فرخزاد، چادر موقت برپا کردند.

**بارندگی برای تهران مشکلی ایجاد نمی کند
معاون امور مناطق شهرداری تهران در خصوص آمادگی مناطق در مقابل مشکلات احتمالی بارندگی گفت: تمام مناطق شمالی و جنوبی با دستور شهردار محترم تهران و استاندار آمادگی لازم را دارند.
شاپور رستمی عنوان کرد: در بازدیدهایی که داشتم مسیل های فصلی، رود دره ها و کانال ها تا کنون مشکلی نداشتند. کلیه نیروهای شهرداری و پیمانکاران با توجه به هشدار هواشناسی آمادگی لازم را دارند تا مشکلی به وجود نیاید.
وی تصریح کرد: در مناطق شمالی تهران با توجه به رودخانه ها و رود دره ها احتمال مشکلات بیشتری را می دادیم، اما با توجه به تدابیری که از نیمه دوم سال گذشته اندیشیده شده و انجام لایروبی ها تا کنون مشکلی پیش نیامده است.
رستمی افزود: در بازدیدی که ظهر امروز از مناطق یک، دو، پنج و 22 داشتم شرایط مطلوب بود؛ مسیرها باز بود و کشش آب به راحتی انجام می شد.
وی گفت: اگر وضعیت همین طور پیش برود هیچ مشکلی نخواهیم داشت. از مناطق 13، 17 و 20 هم بازدید داشتم و اگر خروجی آب از تهران هم مشکلی نداشته باشد با توجه به بارندگی بسیار خوبی که سازمان هواشناسی تا ساعت 22و30 دقیقه امشب اعلام کرده است، در تهران مشکلی نخواهیم داشت.
به گفته وی، کلیه سالن های غذاخوری و اماکن گردشگری شمال شهر با دستور شهرداری و با هماهنگی فرمانداری و نیرو انتظامی امروز تعطیل شدند.

** برپایی چادرهای صحرایی برای اسکان افراد بی سرپناه
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از اسکان ویژه افراد بی سرپناه همزمان با بارش باران خبر داد.
نجم الدین محمدی با توجه به بارش شدید باران و احتمال بروز سیل در روددره‌های شهر تهران، با حضور میدانی در برخی از روددره‌ها نسبت به تامین امکانات مورد نیاز به منظور ارائه ی خدمات در شرایط اضطراری به افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه در این مکان‌ها تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به امتناع برخی از کارتن‌خواب‌ها از رفتن به گرم‌خانه‌ها گفت: از جمله اقدمات اجرایی ما، برپایی چادرهای صحرایی در محل های امن و ارائه خدمات و همچنین اعزام گشت‌های فوریت اجتماعی به منظور ارجاع بی‌خانمان هایی که تمایل به حضور در گرم‌خانه ها دارند؛ بوده و این اقدامات تا برطرف شدن خطر ادامه خواهد یافت.
تهرام/8138//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.