منظور از ابرگودال، محدوده ای دارای عمق حدود 100 متری است که رحمت الله حافظی عضو سابق شورای شهر تهران امروز در جریان نگرانی هایی که از جاری شدن سیلاب در تهران وجود داشت به آن اشاره و تاکید کرد که متولیان مراقب آن باشند.
حافظی امروز توئیت کرد: «در منطقه 18 تهران یک ابر گودال 400 هکتاری به عمق بیش از 100 متر قراردارد که رودخانه کن از قسمت شمال شرقی عبور می کند، اگر سیل رودخانه این دیواره 400 متری را تخریب کند، فاجعه دیگری رقم خواهد خورد».
غلامحسین آرام معاون عمرانی فرماندار تهران اما می گوید: مساحت این ابرگودال به 400 هکتار نمی رسد و فقط 180 هکتار است.
وی عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: محدوده ای در رود-دره کن به مساحت 180 هکتار وجود دارد که از آن معدنکاران شن و ماسه برداشت می کردند.
به گفته وی، معدنکاران این محدوده مکلف شده اند که دیواره های اطراف این ابرگودال را تثبیت کنند.
آرام اظهارداشت: اکنون عوامل شهرداری در این محل حضور دارند و لحظه به لحظه این محدوده را رصد می کنند تا در صورت وقوع سیلاب احتمالی به سرعت وارد عمل شوند.
معاون عمرانی فرماندار تهران گفت: این محدوده محل سه معدن متروکه شن و ماسه است که از سه سال قبل از فعالیت آن جلوگیری شده است و اکنون هیچ فعالیتی آنجا انجام نمی شود.
این نگرانی ها به دنبال چندروز تداوم بارش ها در تهران شکل گرفت و آمادگی هایی نیز برای مقابله با سیلاب احتمالی ایجاد شد که از عصر امروز بارش ها در پایتخت پایان یافت.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.