به گزارش ایرنا «سیاوش شهریور» عصر دوشنبه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شمیرانات در محل شهرداری لواسان اظهارداشت: با توجه به اخطار سازمان هواشناسی و پیش بینی تداوم بارش ها تا 48 ساعت آینده، توقف در مراکز خدماتی- رفاهی موجود در بستر رودخانه های درکه، دربند، لواسان و فشم ممنوع است.
رئیس ستاد مدیریت بحران شمیرانات ضمن اعلام اینکه این شهرستان به علت چرای بی رویه دام، از بین رفتن مراتع و فرسایش شدید خاک در دامنه های البرز مدام با خطر سیلاب بهاره مواجه است افزود: باتوجه به تجربه سیلاب خرداد سال 97، تمامی نیروهای امدادی و خدماتی شهرستان برای پیشگیری از وقوع سیلاب بویژه در لواسان آماده باش هستند.
وی از احتمال مسدود شدن گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران) تا روز چهارشنبه خبر داد.
فرماندار شمیرانات تاکید کرد: شهروندان از سفرهای غیرضروری بویژه به مناطق گردشگری طبیعی این شهرستان تا مساعد شدن شرایط آب و هوایی بپرهیزند.
شهریور بیان کرد: با توجه به خطرهای احتمالی پیش رو هیچگونه تعللی از سوی اعضای ستاد مدیریت بحران پذیرفته نیست و تمامی مسئولان باید در محل خدمت خود حضور مستمر داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی سالن های ورزشی و اماکن خدماتی در سطح شهرستان آماده باش برای ارائه خدمات در مواقع بحران هستند.
شهرستان شمیرانات در دامنه های البرز متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.