به گزارش خبرنگار ایرنا بعدازظهر امروز «الهام فخاری» عضو شورای اسلامی شهر تهران در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت:
ساعت 17 امروز (دوشنبه) تهران توفان سنگینی را تجربه خواهد کرد؛ پیش از توفان از خودروها خارج شوید و در مکان های امن پناه بگیرید.
این عضو شورا خطاب به شهروندان تاکید کرده که از حضور در سازه های فلزی بی حفاظ و فضای باز خودداری کنید.
به گزارش ایرنا، وی همچنین در توئیتی دیگر از آمادگی فرمانداری های تهران، ری و شمیرانات و مدیریت شهری برای اوضاع بحرانی خبر داد.
به دنبال این توئیت، خبرنگار ایرنا با فخاری تماس گرفت تا منبع اطلاعاتش را درباره وقوع توفان جویا شود که وی منبعش را سازمان مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد.
این عضو شورا البته به خبرنگار ایرنا گفت که اگر می خواهید خبری بزنید به جای توفان از باد شدید استفاده کنید و اظهارداشت: برای آنکه حالت هشدار ملموس تر باشد و مردم بیشتر برای پیشگیری حساس شوند از واژه توفان استفاده کردم.
در این میان خبرنگار ایرنا با سخنگوی سازمان مدیریت بحران شهر تهران تماس گرفت که وی نیز گفت: ما صحبتی از توفان نکرده ایم و در پیش بینی هواشناسی هم از باد شدید استفاده شده اما توفان نبوده است.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران نیز عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای ما توفان، باد ملایم، باد شدید و ... هرکدام شاخص و استانداردی داریم و در اخطاریه هایمان نیز برای امروز توفان پیش بینی نکرده ایم.
محمدرضا صوفیانی افزود: در اخطاریه ها تداوم بارش ها تا فردا را پیش بینی کرده ایم و اخطاریه های مربوط به پیش بینی سیلاب نیز درست است که باید مراقبت ها و پیشگیری ها انجام شود اما نامی از توفان آن هم توفان سهمگین نبرده ایم.
وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی مرجع اعلام پیش بینی های هواشناسی است گفت: حداکثر پیش بینی برای باد شدید طی امروز نیز در نقاط مختلف شهر تهران از حدود 70 تا 72 کیلومتر تجاوز نمی کند.
صوفیانی با اشاره به اینکه در برخی مناطق تهران استعداد وقوع سیلاب باتوجه به بارش ها وجود خواهد داشت گفت: آمادگی برای سیل یک موضوع است که جلسه ستاد بحران شهر تهران نیز امروز قرار است برگزار شود و موضوع پیش بینی توفان سهمگین هم بحث دیگری است که هواشناسی، پیش بینی و اطلاع رسانی نکرده است.
تهرام/9343/ 7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.