قاسم نوده فراهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رونق تولید زمینه رفع بسیاری از مشکلات موجود در کشور به خصوص معضل بیکاری را فراهم می کند افزود: باتوجه به وضعیت موجود در اقتصاد کشور شعار مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک شعار کلیدی محسوب می شود که باید برای اجرای آن تمام مسئولین و افرادی که دستی بر تولید دارند وارد کار شوند و تلاش کنند.
وی با اعتقاد بر اینکه دولتمردان و مسئولین باید تولیدکنندگان را تشویق به تولید کالای با کیفیت کنند، گفت: این اقدام ضمن افزایش تمایل مردم برای خرید کالای تولید داخلی باعث تلاش تولیدکنندگان جهت صادرات کالاهای تولیدشده خواهد شد.
به گفته رئیس اتاق اصناف تهران، اکنون راه صادرات باز است اما بهتر است که تا حدودی از موانع موجود برداشته شود تا از این طریق تولیدکنندگان به سمت افزایش تولید کالاهای داخلی و نیز صادرات آن پیش روند.
نوده فراهانی راه پیش رو برای رونق تولید در کشور را طولانی اعلام کرد و افزود: تمامی ارگان ها و نهادها باید دست به دست یکدیگر دهند تا قدم های موثری برای تولید کشور برداشته شود زیرا تنها در صورت راه اندازی و رونق تولید می توان شاهد پیشرفت روزافزون اقتصاد کشور باشیم.
وی اظهار داشت: از زمان تحمیل تحریم ها بر کشور اقداماتی به منظور رونق تولید انجام شد که تاحدودی بر بهبود وضعیت تولید کشور تاثیرگذار بود اما با توجه به نامگذاری سال ٩٨ به نام رونق تولید نباید آن را تنها به عنوان شعار سال تلقی کرد بلکه باید تمام تلاش خود را جهت تحقق آن به کار بگیریم.
رئیس اتاق اصناف تهران معتقد است که باید به طور حتم یک فرهنگ سازی جهت متقاعد کردن مردم برای مصرف کالای ایرانی و نیز اطمینان خاطر آنها نسبت به خرید تولید داخل صوت گیرد.
وی به کیفیت مطلوب برخی از کالاهای تولید داخل نسبت به کالاهای وارداتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم نسبت به کیفیت کالاهای تولید داخل اطمینان خاطر ندارند و بیشتر به سمت خرید کالاهای خارجی می روند بنابراین بهتر است تا مسئولان تصمیماتی را به منظور افزایش شناخت مردم از کالاهای ایرانی اتخاذ کنند.
نوده فراهانی نقش بانک ها در تحقق شعار سال ٩٨ را چشمگیر دانست و گفت: در صورتی که بانک ها اقدام به اخذ بهره قابل قبولی از تولیدکنندگان کنند تاثیر چشمگیری را در تحقق شعار سال ٩٨ خواهند داشت بنابراین بهتر است تا بانک ها به منظور تحقق شعار سال و نیز رونق تولید همراهی لازم با تولیدکنندگان را داشته باشند.
تهرام/ 9206/1109//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.