به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی با اشاره به تماس تلفنی شهردار تهران با مسئولان استانداری گلستان و اعلام آمادگی برای امدادرسانی به مناطق سیل زده افزود: در این راستا هماهنگی های لازم با معاون عمرانی وزارت کشور و معاون عمرانی استانداری گلستان انجام، تجهیزات مورد نیاز احصا و شب گذشته در 2 مرحله ادوات لازم به مناطق سیل زده این استان ارسال شد.
وی با بیان اینکه اولین کاروان ساعت 18 به سمت استان گلستان اعزام شد، عنوان کرد: این کاروان شامل 7 خودروی سنگین همچون‌ 3 دستگاه جرثقیل سبک، یک دستگاه جرثقیل سنگین، 2 دستگاه نورافشان و یک دستگاه آ اف نجات است.
معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین 6 خودروی سبک شامل 5 دستگاه پیکاپ و کاپرا و یک دستگاه سمند، 7 دستگاه پمپ آبکش سنگین، 7 دستگاه پمپ آبکش سبک و لوازم مرتبط در قالب اولین کاروان امدادی شهرداری تهران به مناطق سیل زده گلستان اعزام شد.
یزدانی با بیان اینکه دومین کاروان امدادی شهرداری تهران نیز ساعت 11 دیشب به مناطق سیل زده استان گلستان اعزام شد، خاطرنشان کرد: این کاروان نیز شامل ٢دستگاه لودر، 2 دستگاه بیل مکانیکی، چهار دستگاه کمرشکن، 10 دستگاه کامیون کمپرسی و یک دستگاه جرثقیل بود.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
ساعتی پیش «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور به همراه «فرهاد دلپسند» وزیر اقتصاد و امور دارایی برای بررسی ابعاد این حادثه و تسریع در امر امداد رسانی وارد گرگان شدند.
تهرام/9343//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.