به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران حجت الاسلام جواد صادق زاده افزود: فعالان فرهنگی مساجد می توانند از امروز 27 اسفند با مراجعه به این مرکز، بسته فرهنگی 'اعتکاف، بهار جان ها' (شامل بنر حدیث صلوات خاصه امیرالمؤمنین(ع)، کتاب و بروشور اعتکاف با محتوای احکام، شرایط، اعمال و برنامه ریزی برای اعتکاف) را دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه در بعضی مساجد جامع تا بیش از 500 نفر نیز ثبت نام کرده اند اظهارداشت: در مساجد جامع علی بن الحسین(ع)، مسعودیه، بقیه الله (عج) و دانشگاه های تهران، شریف و امام صادق(ع) با حضور بیش از هزار جوان و نوجوان برگزار می شود.
حجت الاسلام صادق زاده یادآور شد: تقریبا در بیشتر محلات شهر این مراسم برگزار می شود و تلاش شده تا پوشش جغرافیایی مناسب در آن لحاظ شده باشد.
اعتکاف، از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است.
آیین معنوی اعتکاف (ایام البیض) به مدت سه روز از صبح شرعی سیزدهم ماه رجب آغاز می شود و تا مغرب شرعی روز پانزدهم ادامه خواهد داشت.
تهرام/9353//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.