به گزارش ایرنا، سیاوش شهریور روز یکشنبه در آخرین نشست شورای اداری شمیرانات در سال 97 که با حضور جمعی از مدیران کل استان در بخشداری لواسانات برگزار شد گفت: شمیرانات تنها شهرستان کشور است که فیبر نوری به طور کامل در آن اجرا شده و قابلیت هوشمند شدن را دارد و دهیاران باید از این فرصت در راستای جذب گردشگر و ثروت استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: آگاهی بخشی بانوان شهرستان از سرطان سینه در طرحی انجام شد و بیماران نیز توسط خیرین و بیمارستان شهدای تجریش درمان خواهند شد.
شهریور اعلام کرد: دیدار دولت و مردم به همراه روسای ادارات در تمام 27 محله و 38 روستای شهرستان انجام شده است.
وی ضمن بیان اینکه منطقه ورجین دچار فرسایش عمیقی شده و اگر باران شدیدی پیش آید احتمال سیلاب خطرناکی وجود دارد تاکید کرد: منطقه ورجین باید احیا شود.
شهریور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوروز گفت: سنت نوروز سنت مقاومت ملت ایرانی، سنت برون رفت از یاس و مقابله با مهاجمان است که می تواند ما را در برابر هجمه های متفاوت پایدار سازد.
وی گفت: باید از سنت نوروز در جهت افزایش امنیت و سرمایه اجتماعی کمک بگیریم؛ هر جامعه ای نیازمند شادی و جشن نوروز گواه این الزام برای خانواده های ایرانی است.
رئیس شورای اداری شمیرانات خاطرنشان کرد: امروز جامعه ایرانی گرفتار سنت شکنی است و وظیفه ی آحاد جامعه احیای سنت و آداب و رسوم نیک ایرانی در این شرایط است.
وی ضمن بیان اینکه ما مسئولان باید در نوروز به دیدار خانواده هایی که با مشکلات متعدد مواجه هستند برویم اظهار داشت: دهیاری ها باید محل گردهمایی و شادی بخش مردم روستا باشد چرا که این شادی یاس و نا امیدی دشمن را در پی دارد.
٭٭ تسریع در بازنگری طرح هادی روستاهای شمیرانات
مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران نیز در ادامه گفت: این استان یکهزار و 34 روستا دارد که 471 روستا واجد شرایط تهیه طرح هادی هستند.
غلامرضا صالحی ضمن اعلام اینکه شمیرانات 37 روستای بالای 20 خانوار دارد که یکبار طرح هادی آنها تهیه شده است تصریح کرد: این شهرستان به دلیل فراوانی حریم رودخانه ها، مناطق حفاظت شده و... محدودیت هایی را در جهت طرح هادی ایجاد کرده است.
این مقام مسئول ادامه داد: اخیراً در مجمع نمایندگان استان پیگیری های بسیاری صورت گرفته تا مشکلات 24 روستای لواسانات جهت بازنگری طرح هادی مرتفع شود؛ امید است در سال 98 این امر نیز به سرانجام برسد.
٭٭فرمانداری شمیرانات از برترین های استان تهران شد
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری شمیرانات گفت: طبق ارزیابی عملکرد فرمانداری ها، فرمانداری شمیرانات در سطح استان تهران با اخذ نمره A جزو فرمانداری های برتر منتخب شد.
بهروز صداقتی افزود: 2 هزار و 500 نفر در 94 رشته آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان شمیرانات مدارک خود را اخذ کردند.
این مقام مسئول یادآور شد: در حوزه مشاغل خانگی 162 مورد وام با اعتباری بیش از 2 میلیارد تومان و در زمینه تسهیلات روستایی عشایری 9 مورد با اعتبار یک میلیارد تومان پرداخت شد.
وی خبر داد: 59 مورد راهگشا در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه شهرستان به ریاست استاندار مصوب شد که بیش از 50 درصد آنها محقق شده است.
صداقتی از الحاق 5 هزار متر از زمین های ملی به بافت روستا جهت تامین سرانه های خدمات عمومی وسالن های چند منظوره نیز خبر داد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای تحقق مصوبات شورای عالی امنیت ملی، 75 درصد از طرح جمع آوری فاضلاب شهری شهرهای لواسان و اوشان فشم به انجام رسیده است.
معاون برنامه ریزی، اداری ومالی فرمانداری شمیرانات با اشاره به اعتبارات حوزه عمرانی گفت: بیش از 17 میلیارد تومان اعتبار در این حوزه در سال 97 به شهرستان تخصیص یافت.
وی اذعان داشت: در روستاهای فاقد دهیاری نیز در سال 96، 13 پروژه با 2 میلیارد تومان و در سال 97، 18 پروژه با 4 میلیارد تومان اعتبار به انجام رسیده است.
به گفته صداقتی در دولت تدبیر و امید تاکنون یکهزار و دو میلیارد تومان اعتبار در زمینه عمرانی به شهرستان شمیرانات تعلق یافته است.
این مقام مسئول بیان داشت: محورهای توسعه شهرستان گردشگری،کشاورزی به طور خاص باغداری است.
وی ضمن اعلام اینکه شمیرانات سالانه 125 هزار تن محصول کشاورزی در 7 هزار هکتار زمین تولید دارد افزود: با تولید 63 هزار تن گیلاس رتبه اول استان تهران و کشور، و با تولید 5 هزار و 300 تن آلبالو رتبه دوم استان را در اختیار داریم.
این مقام مسئول تصریح کرد: این شهرستان با تولید سالانه 442 تن عسل در رتبه اول استان تهران قرار دارد.
معاون برنامه ریزی فرمانداری شمیرانات اظهار داشت: 5/2 هکتار گلخانه در شهرستان وجود دارد و یکهزار و 23 هکتار آبیاری تحت فشار انجام شده است.
٭٭سرانه فضای سبز لواسان 44 متر است
همچنین بخشدار لواسانات نیز در این جلسه اظهار داشت: سرانه فضای سبز در شهر لواسان 44 و نیم متر است که این آمار در برخی شهرهای استان تهران به کمتر از 20 سانتی متر می رسد.
حمید دانش آموز افزود: گازرسانی به تمامی روستاهای بخش لواسانات در سال آینده به اتمام خواهد رسید.
به گفته وی طرح هادی در روستاهای فاقد دهیاری نیز به انجام رسیده است.
این مقام مسئول بیان داشت: هزار متر مکعب مخزن جدید آب در اوایل سال آینده در لواسان بزرگ افتتاح خواهد شد.
دانش آموز اذعان داشت: یکی از مشکلات اساسی این بخش جاده دسترسی لواسان کوچک به بزرگ با مسافت 6 هزار و 200متر است که 4 هزار متر نیاز به ترمیم و 2 هزار متر احداث دارد که یکهزار و 300 متر آن آغاز شده و باقی آن نیز در دست اجرا است و سال 98 به بهره برداری می رسد.
وی بیان داشت: در راستای پیشگیری با حوادث غیر مترقبه 5 هزار متر زمین در محدوده لواسان بزرگ جهت احداث پد هلی کوپتر یا بالگرد و سوله بحران تحویل اورژانس شده است.
٭٭ رسانه می تواند سرمایه اجتماعی را افزایش دهد
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان تهران نیز در ادامه این جلسه بر ضرورت توسعه همکاری ها و افزایش تعامل بین ایرنا و مدیران اجرایی در این شهرستان تاکید کرد.
داود میاندهی افزود: رسانه ها نقش بسیار مهمی در ارتقای سرمایه های اجتماعی در جامعه دارند و می طلبد مدیران با این رویکرد همکاری هایشان را با رسانه های مرجع و رسمی ارتقا دهند.
در این جلسه بهار تقی زاده به عنوان خبرنگار ایرنا در شمیرانات به مدیران این شهرستان معرفی شد.
شهرستان کوهستانی شمیرانات متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.