به گزارش ایرنا، فاطمه فرزام روز یکشنبه در حاشیه آخرین نشست کمیته تنظیم بازار سال 97 دماوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده هر یک کیلو سیب و پرتقال به ترتیب 7 و 4 هزار تومان عرضه خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در هر مرکز عرضه میوه، حداقل یک ناظر وجود دارد، به بیان وضعیت توزیع گوشت در سطح شهرستان پرداخت و گفت: در حال حاضر نه تنها در سطح شهرستان دماوند بلکه در دیگر شهرستان ها نیزهیچ گونه توزیع گوشت منجمدی صورت نگرفته است.
فرزام مهم ترین مشکل موجود در این حوزه را بحث نظارت بر این امر دانست و بیان کرد: در صورتی که امر نظارت به صورت دقیق انجام شود شاهد بروز مشکلات مختلف در این حوزه نخواهیم بود و نوسان قیمت به راحتی قابل کنترل است.
معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند با تأکید بر اینکه در امر نظارت نیازمند یک برنامه مدون هستیم، تصریح کرد: متاسفانه ادارات مربوطه برنامه مدونی به منظور نظارت بر روی اقلام و بازار ندارند و لازم است این موضوع پیگیری شود.
این مقام مسئول در ادامه در خصوص فعالیت دست فروشان در این ایام، اضافه کرد: گشت های مشترک در روزهای اخیر برخی از دست فروشان را جمع آوری کرده اند اما ساماندهی و یا جمع آوری این افراد می بایست توسط شهرداری صورت گیرد تا منظر شهری را دچار هرج و مرج و بی نظمی نکنند.
وی با اشاره به اینکه دوشنبه بازار در سال جدید فعالیت خود را مجدداً آغاز خواهد کرد، گفت: قطعه زمینی در منطقه مسکن مهر شهر دماوند توسط شهرداری مشخص و اعلام شده که بعد از ایام تعطیلات آماده سازی این محل انجام میشود.
معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند با تأکید بر اینکه محل برپایی نمایشگاه بهاره دماوند در شان شهروندان نیست و شرایط مناسبی ندارد، عنوان کرد: با پیگیری این موضوع از طریق اتاق اصناف شهرستان سعی میکنیم از سال آینده این نمایشگاه در محل مناسبت و با شرایط بهتری برپا شود.
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان با افزایش فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهرستان موافق نیستیم و از حقوق کاسبان محلی دفاع خواهیم کرد، افزود: این موضوع از طریق استانداری در حال پیگیری است زیرا صدور مجوز فعالیت فروشگاه های زنجیره ای از طریق اتاق اصناف کشور صورت میگیرد.
فرزام بیان کرد: اخیراً اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای کشور به منظور اخذ تصمیمات لازم و حل این موضوع خواستار مذاکره با فرمانداری این شهرستان شده است.

**پلمپ 6 واحد نانوایی در یکسال اخیر
نایب رئیس اتحادیه نانوایان و قنادان شهرستان دماوند با اشاره به فعالیت نانوایان و قنادان در این شهرستان به خبرنگاران گفت: 125 واحد نانوایی دولتی، 71 واحد نانوایی آزادپز، 16 واحد نان فانتزی و بیش از 40 قنادی در این شهرستان فعالیت دارد.
منوچهر بابایی با اشاره به میزان سهمیه آرد شهرستان افزود: 350 تن برای نانوایی های آزادپز و 11 تن برای نانوایی های دولتی در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ گونه تخلفی در خصوص افزایش قیمت نان در سال 97 وجود نداشت ادامه داد: در حوزه قنادی ها تنها یک مورد تخلف وجود داشت که پیگیری های مربوطه به آن همچنان بی نتیجه مانده است.
بابایی در خصوص فعالیت نانوایان در ایام نوروز تصریح کرد: بیش از 100 مورد لیست کشیک نانوایی‌ها در ایام نوروز اعلام و در نظر گرفته شده و روستاها نیز نانوایی‌ها به صورت کشیک فعالیت خواهند داشت.
نایب رئیس اتحادیه نانوایان و قنادان شهرستان دماوند تاکید کرد: در یک سال اخیر 6 واحد نانوایی پلمپ شد که این واحدها در شهرهای آبسرد، گیلاوند، دماوند و رودهن فعالیت می کردند.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.