به گزارش ایرنا، سید آرش حسینی میلانی روز یکشنبه در یکصد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: روزانه 700 میلیون مترمکعب آب از رودخانه‌های کرج، لتیان، جاجرود و لار برای مصرف شهروندان تهرانی اختصاص می‌یابد و شهروندان باید نسبت به حفاظت از شرایط کمی و کیفی این منابع آبی آگاه و حساس باشند.
وی با اشاره به اهمیت روان آب‌های شهری تصریح کرد: سالانه 123 میلیون متر مکعب روان آب نابهنگام از دره‌های مشرف به شهر تهران وارد می‌شود که پس از عبور از انهار و کانال‌های شهر، در اثر بارش‌ها حجم آن سه برابر شده و نزدیک به 400 میلیون مترمکعب می‌رسد که باید تلاش کرد این روان آب‌ها نفوذ داده شوند و کیفیت آنها را ارتقا داد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به آثار تغییرات اقلیمی بر شرایط سیل‌خیزی حوضه‌های آبخیز مشرف به شهر تهران شایسته است برنامه آمادگی در برابر سیلاب در تهران مورد توجه جدی قرار گیرد.
حسینی میلانی گفت: براساس مصوبات برنامه سوم شهرداری تهران از این نهاد می‌خواهم گزارشی از میزان آمادگی در برابر سیلاب‌های غیرمترقبه با محوریت خیابان‌های ولیعصر(عج) و شریعتی و برنامه عملیاتی بهبود و عملکرد شبکه‌های اصلی و فرعی، توسعه شبکه پایش کمی و کیفی بارش و روان آب، پیاده‌سازی نظام نگهداشت انهار و پیاده‌سازی سامانه هشدار سیل را به شورای شهر در مهلت دو ماهه ارسال کند.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.