به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی این معاونت، مراسم اعتکاف در مسجد جامع علی ابن الحسین(ع) در بلوار ابوذر، مسجد مسعودیه در منطقه 15، مسجد بقیه الله(عج) در پونک، مسجد جامع نارمک و همچنین مساجد دانشگاه های تهران، شریف و امام صادق (ع) با حضور بیش از یکهزار و 500 جوان و نوجوان برگزار می شود.
در راستای تجلیل از بانوی قهرمان و پرچمدار نهضت عاشورا، چهل هزار نسخه چاپ نخست کتاب «حضرت زینب کبری (ع)، سیمای انقلابی، جاودانه و اعجاب انگیزی که باید از نوشناخت»، در میان مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف برای استفاده جوانان معتکف توزیع خواهد شد.
همچنین با توجه به سالروز رحلت حضرت زینب کبری (س) 15 رجب به عنوان آخرین روز ایام البیض، به منظور برگزاری باشکوه برنامه های اعتکاف وسوگواری حضرت زینب(س)، 50 هزار بسته فرهنگی اعتکاف، بهار جان ها شامل بنر حدیث، کتاب و بروشور اعتکاف حاوی احکام، شرایط، اعمال و برنامه ریزی برای اعتکاف در مساجد و اماکن عمومی شهر تهران از جمله ایستگاه های مترو و پایانه های اتوبوسرانی توزیع می شود.
فعالان فرهنگی مساجد می توانند با مراجعه به مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، کمک مالی به همراه محصولات فرهنگی را دریافت کنند.
بر اساس اعلام مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با توجه به اینکه تلاش شده پوشش جغرافیایی مساجد منتخب برای آیین اعتکاف مناسب باشد، جوانان و نوجوانان تهرانی می توانند به مساجد محله خود برای شرکت در مراسم اعتکاف مراجعه کنند.
همچنین با هماهنگی مرکز فعالیت های دینی و قرآنی شهرداری تهران روز «سیزده به در» نیز نماز جماعت ظهر و عصر در بیش از یکصد بوستان اقامه می شود.
مراسم معنوی اعتکاف روز‌های 13، 14 و 15 ماه رجب برابر با 29 اسفند، اول و دوم فروردین 98 برگزار می‌شود.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.