به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حذف سهمیه قصابان از گوشت دولتی و تنظیم بازاری منجر به اعتراض این فعالان صنفی شده است؛ آنها مدعی هستند «دولت از چند سال گذشته به منظور تنظیم بازار اقدام به عرضه گوشت بین اتحادیه ها و نیز فروشگاه ها کرده اما از روز گذشته توزیع این گوشت برای قصابی ها متوقف و تنها در برخی فروشگاه های زنجیره ای انجام می شود».
این افراد که تعداد آنها بیش از 40 نفر تخمین زده می شود، 2 روز پیش نیز در این محل تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان وزارت صنعت شده بودند.
یکی از این افراد که خود را نماینده قصابان معرفی می کرد به ایرنا گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گوشت تنظیم بازاری را به عرصه ای برای رانت خواران تبدیل کرده است.
این فعال صنفی، با انتقاد از توزیع گوشت قرمز در برخی فروشگاه های زنجیره ای، گفت: این اقدام مانند این است که آرد نانوایان در اختیار خیاط ها قرار گیرد؛ در حالی که آرد را باید بین نانوایان توزیع کرد.
وی ادامه داد: «برخی مسئولان معتقدند که در قصابی ها به دلیل کمبود نیرو، نظارت کافی برای توزیع گوشت وجود ندارد و همچنین قصابی ها قادر به رساندن این گوشت ها به جامعه هدف نیستند؛ در حالی که چنین موضوعی درست نیست؛ همه مغازه داران دارای دوربین مدار بسته هستند و اگر تخلفی از سوی آنها صورت گیرد، قابل شناسایی است؛ بنابراین، این موضوع به هیچ عنوان دلیل قانع کننده ای برای قطع عرضه گوشت توسط مغازه داران نیست».
سایر قصابان معترض حاضر در این تجمع نیز به ایرنا گفتند: «مردم از ما کسبه قصاب گوشت می خرند و سایر فروشگاه ها و افراد صلاحیت توزیع ندارند؛ زیرا ما جواز کسب داریم و این کار تخصصی و شغل آبا و اجدادی ماست».
تجمع کنندگان تاکید داشتند: «تقاضای قصابان بازگردانده شدن توزیع گوشت تنظیم بازاری به این صنف است».
اقتصام*3065**9189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.