به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در همایش فرماندهان نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: ما باید هر راه و کاری که امکان دارد انجام دهیم و خدمات قضایی بهتر و بیشتری را به مردم برسانیم.
وی تاکید کرد: مردم نگرانی هایی در خصوص اطاله دادرسی و اتقان احکام که باید در آنها تحول ایجاد کنیم دارند و ما این کارها را انجام می دهیم.
منتظری همچنین به تغییر مدیریت دستگاه قضا پرداخت و گفت: ریاست قبلی به لحاظ واگذاری مسئولیت دیگر، قبل از اتمام دوره به مقام معظم رهبری درخواست داد و رهبری نیز پذیرفتند و بعد از ۴۰ سال رئیس قوه قضاییه از درون این قوه انتخاب شد که انتخاب میمون و مبارکی است.
وی تصریح کرد: با مدیریت جدید دستگاه قضایی بناست تحولات حساب‌شده، منطقی و کارشناسی داشته باشد.

**تحولات دادسراها در راه است
دادستان کل کشور همچنین تصریح کرد: از مدتی قبل مطالعاتی را ایجاد تحولات در دادسراهای کل کشور شروع کرده ایم که کارهای مطالعاتی انجام شده و در حال جمع‌بندی هستیم تا بعد از تکمیل به رئیس قوه قضائیه ارائه دهیم.
وی گفت: در آینده نزدیک تحولاتی در دادسراهای کل کشور خواهیم داشت که برای بهتر شدن کارهاست و این تحولات در ارتباط با ضابطان، ضابطان عام و نیروی انتظامی است.

**امنیت نباشد پیشرفت هم نیست
منتظری همچنین با بیان اینکه امنیت زمینه ساز همه پیشرفت ها و تکامل در جامعه در همه بخش هاست اظهارداشت: اگر امنیت نباشد پیشرفت اقتصادی و علمی هم نخواهد بود.
وی به ناامنی‌های موجود در برخی کشورهای دنیا اشاره و بیان کرد: ببینید در جاهایی که ناامنی حاکم است مردم در چه سختی زندگی می کنند.
منتظری افزود: وضعیت عراق را ببینید که داعش با این کشور و مردمش چه کرده است؛ سوریه، فلسطین، افغانستان، پاکستان و یمن را ببینید؛ هرگز در یک فضای ناامن امکان پیشرفت وجود ندارد.
دادستان کل کشور افزود: امنیت در ایران حاصل زحمات بخش های مختلف بویژه پلیس به عنوان یکی از موثرترین مولفه های ایجاد امنیت برای شهرها و شهروندان است.
وی همچنین با اشاره به هنجارشکنی برخی افراد در چهارشنبه آخر سال بیان کرد: انتظار ما از نیروی انتظامی این است که در صحنه حضور قاطعانه تری داشته باشد و با کسانی که زمینه هنجارشکنی و مشکلات را فراهم می کنند قاطعانه برخورد کند.
منتظری گفت: هرجا نیاز به دستور و حضور دادستان در سراسر کشور باشد به طور حتم در کنار نیروی انتظامی خواهیم بود و انتظار ما این است که خود مردم رعایت کنند تا شادی را با غم و اندوه همراه نکنند.
وی ادامه داد: پیشگیری ها را نیز باید انجام دهیم که بخشی از آن مربوط به دستگاه قضا و نیروی انتظامی و بخش دیگر مربوط به خود مردم و خانواده هاست.
منتظری گفت: کسانی که بخواهند در جامعه از این فرصت سوءاستفاده کنند یا اقداماتی را انجام دهند که ناامنی ایجاد شود، نیروی انتظامی و دستگاه قضا مکلفند با آنان برخورد قاطعانه داشته باشند.
تهرام/3225/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.