محمد علیخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: کمیسیون عمران بررسی کننده نرخ ها در لایحه دریافت عوارض است و تعرفه ای برای عوارض تردد در محدوده زوج و فرد نداریم.
به گزارش ایرنا این درحالی است که محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: در ماده 8 مصوبه شورا ذکر شده شهرداری باید نسبت به وصول عوارض خود اقدام کند و پلیس هم باید جداگانه جریمه خود را دریافت کند.
وی افزود: حتی برای روشن شدن موضوع نامه رسمی به شورای شهر نوشته‌ایم، رئیس شورا این مساله را به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ارجاع داد و آنها بعد از بررسی اعلام کردند گرفتن عوارض زوج و فرد طبق مصوبه است و خلاف قانون نیست.
معاون شهردار تهران تاکید کرد: اگر شهروندی با خودرو خود در محدوده طرح ترافیک و یا در محدوده زوج و فرد (مخالف روز پلاک خود) تردد کند باید عوارض آن را بپردازد.
در عین حال علیخانی عضو شورا می گوید: در لایحه اولیه عوارضی برای محدوده زوج و فرد در نظر گرفته شده بود اما پس از اینکه فرمانداری به آن ایراد گرفت این بند حذف شد و کمیسیون عمران و حمل و نقل به عنوان کمیسیون تخصصی دریافت عوارض تردد در محدوده زوج و فرد را غیرقانونی می داند.
وی در عین حال در پاسخ به این سوال که قرار بود کمیسیون های عمران و حقوقی شورای شهر تهران طی جلسه مشترک موضوع را بررسی کنند، عنوان کرد: به دلیل تراکم کاری بررسی بودجه، نتوانستیم جلسه مشترک داشته باشیم تا این موضع بررسی شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه ما وکیل البلدیه نیستیم و موضوع را پیگیری می کنیم گفت: شهروندان هم می توانند از طریق قانونی موضوع را پیگیری کنند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به‌ نظر من این ایراد به هیات رئیسه نیز وارد است، زیرا می ‌بایست همچون سایر موضوعاتی که در آن ابهام وجود دارد و به واسطه آن استفساریه ‌ای مطرح و در صحن شورا در ارتباط با آن تصمیم ‌گیری می‌شود این موضوع نیز مورد بررسی قرار می ‌گرفت.
موضوع به اخذ عوارض از رانندگانی مربوط می شود که با پلاک مخالف وارد محدوده زوج و فرد می شوند؛ به طور مثال با پلاک فرد در روز زوج هفته وارد این محدوده شود.
اختلاف نظر بین برخی اعضای شورا با مسئولان حمل و نقل و ترافیک شهرداری درباره این موضوع در حالی است که مدیریت شهری پایتخت طرحی را برای سال آینده در دست بررسی دارد که محدوده کنونی زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک تبدیل می شود.
براساس این طرح جدید ساکنان محدوده تسهیلاتی می گیرند و نیز ورود به حلقه دوم طرح ترافیک نیز با هزینه کمتری از طرح ترافیک کنونی انجام خواهد شد.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.