به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز سه شنبه در یکصد و سی و دومین جلسه شورا با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضاییه تاکید کرد: رابطه مدیریت شهری و دستگاه قضا یکی از موضوعات راهبردی است که می تواند در ارتقای خدمت رسانی و رضایت مردم از نظام نقش موثری ایفا کند.
وی افزود: شورای شهر، آمادگی تعامل با دستگاه قضا و رئیس جدید قوه قضاییه را برای بهبود خدمت رسانی، مبارزه با فساد و رانت و افزایش کارآمدی دارد.
هاشمی با بیان اینکه دستگاه قضا با حدود 30 میلیون پرونده قضایی یکی از پرمشغله ترین نهادهای حکومتی است تاکید کرد: حل این معضل نیاز به اصلاح قوانین، رویه ها و عملکرد همه دستگاههای اجرایی و خدماتی در کشور دارد.
وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات شهروندان و محاکم حقوقی دادگستری به عنوان مرجع رسیدگی به اختلافات حقوقی و ملکی بخش قابل توجهی از مشغله خود را به موضوعات مابین شهروندان و شهرداری ها اختصاص داده اند.
هاشمی گفت: بخشی از این معضلات و شکایات را می توان با اصلاح قوانین، مقرارت و تصمیم گیری های صحیح و بموقع کاهش داد.

**مدیریت شهری منتظر تایید بودجه
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین پیش از شروع جلسه شورا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لایحه بودجه سال 98 شهرداری تهران هفته گذشته پس از تصویب به هیات تطبیق ارسال شد گفت: اعضای شورا برای بررسی ایرادهای احتمالی بودجه و تا تاییده فرمانداری آماده باش هستند.
هاشمی بیان کرد: به اعضای شورای شهر اعلام کردم تا لحظه آخر امسال جایی نروند تا در صورت وارد آمدن ایراد احتمالی به بودجه، ایرادها بررسی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه لایحه بودجه 98 باید برای اولین روز سال جدید به شهرداری ابلاغ می شود، اظهارداشت: اگر هیات تطبیق به لایحه بودجه ایراد بگیرد باید جلسه اضطراری بگذاریم تا ایرادها برطرف شود.
به گزارش ایرنا بودجه سال 98 شهرداری تهران به مبلغ 18 هزار و 800 میلیارد در شورای شهر تصویب شده است.
تهران/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.