به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمدرضا دهداری پور در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره ساخت و سازهای شبانه که گلایه شهروندان را به دنبال داشته و یک مورد آن نیز در خیابان آبان خبرساز بوده است اظهارداشت: تلاش شده است که مشکلی در این زمینه برای مردم ایجاد نشود.
شهرداری تهران در قالب مناطق 22 گانه مدیریت می شود و منطقه 6 آن از جنوب به خیابان انقلاب، شمال با بزرگراه همت و از دو طرف به بزرگراههای مدرس و چمران محدود است.
به گفته متولیان شهری، منطقه 6 تهران در مرکز پایتخت شب ها 260 هزار نفر جمعیت ساکن دارد اما به علت مراجعه شهروندان طی روز این جمعیت تا یک و نیم میلیون نفر نیز افزایش می یابد.
به گزارش خبرنگار ایرنا برنامه خبری شبگردی شهرداری منطقه 6 تهران شامگاه یکشنبه از ساعت 20 تا حدود نیمه شب با محوریت بازدید از چند پروژه آماده افتتاح در این منطقه برگزار شد.
مرکز مکانیزه تفکیک زباله در جنب پایانه مسافری بیهقی، پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران به عنوان انبار مرکزی مدیریت بحران منطقه 6 که به صورت چندمنظوره با احداث چندین سالن ورزشی احداث و نیز مجموعه سرای محله و مسجد که به صورت مجموعه درکنار همدیگر ساخته شده اند، از جمله این پروژه ها بودند.

**هیچ ساخت و ساز غیرمجازی نداریم
دهداری پور در نشست خبری بعد از این بازدید در جمع خبرنگاران گزارشی نیز از اقدامات انجام شده توسط شهرداری منطقه 6 در سال جاری ارائه و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه گفته شده برخی نهادهای اداری ازجمله بعضی بیمارستان ها در این منطقه بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کرده اند تصریح کرد: هیچ ساخت و ساز غیرمجازی در منطقه نداریم.
وی تاکید کرد: ادارات و بیمارستان ها تعامل دارند البته ممکن است اطلاع نداشته باشند به چه شکل باید مجوز بگیرند؛ ولی ما تعامل داریم و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.
دهداری پور گفت: مشکل مربوط به نمای ساختمان یک بیمارستان هم در کمیته موردنظر، برطرف شد.

**عمده مطالبات از ادارات دریافت شده
شهردار منطقه 6 همچنین درباره مطالبات شهرداری از ادارات مستقر در منطقه 6 گفت: تعامل با نهادهای دولتی داریم و بخش عمده مطالبات آنها نیز دریافت شده است.
وی بیان کرد: حدود 180 میلیارد تومان از این مطالبات با تعامل اخذ شده و این میزان از درآمدهای نقدی ما بوده است.
دهداری پور افزود: کارگروههایی نیز با وزارتخانه ها و نهادهای مستقر در این منطقه تشکیل شده است و این مسائل پیگیری می شود.

**تحقق 95درصدی درآمدهای نقدی
وی همچنین با اشاره به افزایش میزان تحقق درآمدهای نقدی شهرداری در منطقه 6 گفت: مرداد امسال میزان تحقق این درآمدها 50 درصد بوده در حالی اینک به 95 درصد رسیده است.
دهداری پور در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در حوزه ابنیه و امور فنی و عمرانی اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه‌های مختلفی همچون مرکز مدیریت بحران و مجموعه ورزشی شهدای کردستان و نیز مسجد فاطمه الزهرا در میدان گل ها بخشی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری است که براساس هماهنگی حوزه دفتر شهردار تهران ابتدای سال 98 افتتاح می شوند.

**اولین پارک هوشمند
به گفته وی براساس تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه امیرکبیر، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و شهرداری منطقه قرار است نخستین محله و پارک هوشمند پایتخت در این منطقه بهره برداری شود.

**توسعه مسیرهای دوچرخه سواری
دهداری پور در ادامه به توسعه مسیرهای دوچرخه‌ سواری و نیز افزایش دوچرخه های هوشمند اشتراکی(بیدود) در منطقه اشاره و بیان کرد: 15 ایستگاه فعال با 400 دوچرخه در هشت کیلومتر منطقه فعال است و به‌دنبال آن هستیم تا در سال آینده 10 کیلومتر دیگر به این مسیر اضافه کنیم.
به گفته دهداری پور همچنین مسیر دوچرخه سواری از کوی دانشگاه تا پردیس نیز تا دو ماه آ ینده آماده می شود.

** پلازای 8 هزارمتری میدان 7 تیر
وی همچنین درباره برنامه شهرداری برای افتتاح میدان 7 تیر گفت: سازمان زیباسازی طرحی برای پلازای شهری در این میدان داشت که به روز شد و پس از اطلاح هندسی که به تایید مراجع متولی رسید بناست پلازای هشت هزارمتری در این محل ایجاد شود و تا پایان اردیبهشت سال آینده افتتاح می شود.

**مرکز مکانیزه خشک
شهردار منطقه 6 گفت: یکی از پروژه‌های مهم منطقه مرکز مکانیزه پردازش پسماند خشک در مجاورت فروشگاه شهروند و پایانه بیهقی است که با 2 هزار و 350 متر زیربنا و حدود 6،5 میلیارد تومان اعتبار آماده ا فتتاح شده است.
به گفته وی با آغاز به کار این مرکز آمادگی پردازش پسماند زباله خشک روزانه تا 50 تن وجود دارد.
شهردار منطقه 6 افزود: اینک تنها حدود 9 درصد زباله‌ها در این منطقه از مبدا تفکیک می شود.
دهداری پور با اشاره به مدیریت حوزه پسماند در این منطقه و افزایش درآمدها گفت: رقم مزایده جمع آوری پسماند خشک منطقه در سال های گذشته 150 میلیون تومان در ماه بوده که این رقم را پیمانکار پرداخت و زباله های خشک را جمع می کرده است.
به گفته وی در سال جاری این رقم به یک میلیارد و 280 میلیون تومان در ماه رسیده است.
دهداری پور با بیان اینکه به علت قرارگیری مراکز اداری در منطقه شش زباله های خشک این منطقه بویژه کارتن و کاغذ نیز بالاست گفت: با راه اندازی این مرکز مکانیزه، روند تفکیک زباله تسریع می شود.

**مرکز مدیریت بحران
دهداری پور همچنین درباره مرکز چندمنظوره مدیریت بحران واقع در ابتدای بزرگراه کردستان نیز گفت: این مرکز با زیربنای 6هزارمتر و 22 میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح شده است.
به گفته وی تنها معادل پنج میلیارد تومان تجهیزات و وسایل امدادی در این مرکز مهیا شده است.
دهداری پور اظهارداشت: چند سالن ورزشی نیز در این مجموعه ساخته شده است.
به گفته وی، بنای این مجموعه در برابر زلزله تا هشت ریشتری مقاومت کامل دارد.
مسئول مدیریت بحران شهرداری منطقه 6 نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: احداث هر مرکز بویژه واحدهای ورزشی یا مدیریت بحران نیازمند زمین مجزاست اما با تلفیق مرکز مدیریت بحران و چند سالن ورزشی در یک مجموعه، نهایت بهره وری را در احداث این امکانات برده ایم و جوانانی که برای استفاده از سالن های ورزشی مراجعه می کنند نیز می توانند با آموزش های امداد و نجات آشنا و حتی در این بخش ها همکاری کنند.
تهرام/1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.