به گزارش ایرنا بانویی که روز جمعه در لواسان مورد حمله سگی ولگرد قرار گرفته و زخمی شده بود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که حالش خوب و چند نوبت واکسن زده است.
این خانم 36 ساله توضیح داد: حدود ساعت 10 صبح در منطقه سبو بزرگ برای گذاشتن زباله به کوچه آمدم که ناگهان یکی از سگ های ولگرد به من حمله ور شد و دستم را گاز گرفت.
وی ادامه داد: همان لحظه چند شهروند در خیابان بودند و بسرعت سگ ها را فراری دادند اما هنگام دویدن، موقع حمله سگ، افتادم و دست و پاهایم زخمی شد.
این شهروند که می گوید حالش وخیم نیست بیان کرد: همان زمان به درمانگاه «نجارکلا» در لواسان مراجعه کردم، واکسن هاری و کزاز زدم که سه نوبت دیگر نیز باید ادامه دهم.
به گفته مجروح این حادثه، سگ های ولگرد به دلیل اینکه برخی همسایگان وی وقت و بی وقت به آنها غذا می دهند همیشه در محل تجمع می کنند و حضور این حیوانات سبب رنجش خاطر دیگران می شود.

**پاسخ شهرداری
معاون خدمات شهری شهرداری لواسان در پاسخ به پیگیری ایرنا در زمینه جمع آوری سگ های بلاصاحب در این منطقه با بیان اینکه برای انجام این کار با مشکلات متعددی روبه رو هستیم اظهارداشت: بسیاری از افرادی که خود را حامیان حقوق حیوانات معرفی می کنند در حین انجام این اقدامات(جمع آوری) با نیروهای شهرداری درگیر و مشکل ساز می شوند.
محمد رضا حیدری افزود: طی دو ماه اخیر اتفاق های بسیاری از این قبیل رخ داده است؛ به طور مثال خانمی به مرکز 137 لواسان مراجعه و برای اعتراض به جمع آوری سگ های بلاصاحب شروع به بهم ریختن دفتر و شکستن وسایل کرد.
حیدری یادآور شد: حدود سه هفته قبل نیز در کوچه ای که فاقد دوربین مدار بسته بود جلو خودرو ناظر شهرداری را گرفتند و علاوه بر آسیب رساندن به خودرو، مامور ناظر را نیز کتک زدند.
معاون خدمات شهری لواسان در عین حال اظهارداشت: اما با تمامی برخوردهای ناشایست برخی از افراد به دلیل رضایت عمومی و رسیدگی به شکایت های مردم همواره در حال انجام فرآیند جمع آوری سگ های بلاصاحب هستیم.
وی بیان کرد: از بخشداری لواسان تقاضا داریم تا دهیاری ها را مجاب کنند به موازات اقدامات شهرداری این عملیات در روستاها نیز انجام شود زیرا بسیاری از سگ ها از روستاها به شهر می آیند یا برخی افراد آنها را به شهر منتقل و آزاد می کنند.
حیدری در مورد فرآیند کار جمع آوری نیز توضیح داد: شهرداری به منظور جمع آوری سگ های بلاصاحب قراردادی با پیمانکار منعقد کرده است و در قالب آن برای زنده گیری، پلاک کوبی، عقیم سازی، واکسیناسیون و رهاسازی هر قلاده سگ که 2هفته زمان می برد 185 هزار تومان هزینه می کند.
وی تاکید کرد: نیروهای شرکت مذکور هر روز در حال گشت زنی در سطح شهر هستند و یک نیرو با خودرو شهرداری نیز بر عملکرد آنها نظارت می کند.
لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در 15 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است.
به گزارش ایرنا موضوع پرسه سگ های ولگرد در مناطق شمالی تهران در حالی است که طی چند هفته پیش حمله دو قلاده سگ متعلق به ثروتمندان لواسان به دختر بچه ای در بوستانی در این شهر خبرساز شده بود.

گزارش از بهار تقی زاده

تهرام/9897/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.