زهرا صدراعظم نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کمیته فنی باغ بر وضعیت ساخت و ساز این برج- باغ ها نظارت خواهد کرد تا تخلفی صورت نگیرد.
وی افزود: همچنین کل پرونده ها از مناطق بسته می شود و در اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری با حضور نمایندگان و صاحبنظران در حوزه فضای سبز، محیط زیست، شهرسازی و نماینده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران وضعیت عملکرد کمیته فنی باغ مورد نظارت قرار می گیرد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: مهمترین رویکرد شورای پنجم شفافیت سازی و اطلاع رسانی مناسب به شهروندان است.
وی افزود:همچنین در کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به حفظ و صیانت از ارزش های طبیعی باغ ها و محیط زیست نگاه ویژه ای می شود تا در آینده شاهد کمترین خسارت به باغ ها باشیم.
صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: نگاه ما به باغ ها اقتصادی با هدف تبدیل به بناهای تجاری، اداری و مسکونی نیست بلکه حفظ و صیانت از اکولوژی و محیط زیست است.
این عضو شورای تهران با اشاره به لایحه لغو مصوبه برج-باغ در فروردین امسال بیان کرد: خانه-باغ جایگزین این طرح شد تا شاهد خسارت های کمتر به باغ های تهران و نحوه ساخت و ساز در آنها باشیم.
وی همچنین با اشاره به تصویب 62 پرونده برج-باغ های باقی مانده از قبل در شورا طی هفته گذشته اظهارداشت: شورای اسلامی شهر تهران در خصوص استفساریه شهرداری از بین 473 پرونده بلاتلکیف در برج- باغ ها به وضعیت 62 پرونده رسیگی کرد و مصوب شد تا کمیته فنی پلاک های مربوطه در این پرونده ها را مورد رسیدگی قرار دهد تا به آن ملک هایی که از لحاظ اکولوژی ارزش ندارند و آسیب کمتری به محیط زیست و فضای سبز می زنند، پروانه صادر کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: همچنین تلاش شد در ملک هایی که دارای سطح اشغال بیشتری از فضای باغ هستند طی هماهنگی با مالکان و شهرداری بحث تملک یا تهاتر دنبال شود.
صدراعظم نوری تصریح کرد: بسیاری از این پرونده ها در دیوان عدالت باز شده و دیوان حکم به صدور پروانه و استنکاف شهرداران مناطق مربوطه و کسانی که پرونده صادر نکرده اند را داده است؛ لذا از این رو تصمیم گیری های مناسبی در شورای اسلامی شهر تهران در خصوص استفساریه شهرداری (برج- باغ) صورت گرفت.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد این کمیسیون در ماده 7 (صیانت از باغات) گفت: در این حوزه ورود جدی کرده ایم به گونه ای که در 22 منطقه شهرداری نمایندگانی قرار دادیم تا جلسه کمیسیون این ماده تشکیل شود تا یک درخت هم قطع نشود.
وی بیان کرد: در صورتی که تخلفی در این زمینه رخ دهد مجازات های بازدارنده از 600 هزار تومان تا 500 میلیون تومان پیش بینی کرده ایم.
صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: همچنین از شهرداری درخواست کرده ایم طرحی با عنوان ارزش و قیمت گذاری درختان به صورت واقعی از لحاظ اکولوژی برای سال آینده تهیه کند تا در شورا مصوب شود.
به گزارش ایرنا علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز چندروز پیش اعلام کرد: 62 پرونده‌ای که در شورا با پروانه ساخت آن موافقت شد مواردی است که پیش از لغو مصوبه برج-باغ در اسفند 96، تمامی فرایندها را طی و تمامی عوارض را پرداخت کرده بودند و چه بخواهیم چه نخواهیم، حقی برای آنها ایجاد شده بود.
وی تاکید کرد: اگر برج باغ را لغو نکرده بودیم 600 برج-باغ در این یک سال روی زمین سبز شده بود.
تهرام/8138// 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.