به گزارش ایرنا، حسین عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا گفت: با وجود آن که مرکز شهرستان پیشوا در مسیر گردشگران قرار ندارد ولی وجود بقعه متبرک امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا(ع) باعث شده تا بسیاری از گردشگران نوروزی، پیشوا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.
وی افزود: دعوت کردن از میهمانان نوروزی به بسترهای مناسب فرهنگی، رفاهی، امنیتی و اجتماعی نیاز دارد که این مهم در ستاد سفرهای نوروزی طراحی شده و تلاش می شود تا با احداث مراکز اقامتی کوتاه مدت، بهترین خدمات در اختیار گردشگران قرار گیرد.
وی از برگزاری تورهای گردشگری یک روزه پیشوا گردی در ایام نوروز خبر داد و افزود: شهرستان پیشوا بیش از 40 اثر تاریخی مهم و منحصر به فرد دارد که این آثار در قالب تورهای گردشگری یک روزه به مردم معرفی می شود.
عباسی با بیان این که گردشگران بهترین مروجان زندگی روستایی هستند اظهار داشت: گردشگران با سفر به مناطق روستایی و آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی اهالی این مناطق، بهترین مروجان زندگی روستایی هستند.
وی با اشاره به لزوم فراهم سازی امکانات روستاها برای جذب گردشگر گفت:در سال های اخیر، روستاهای شهرستان پیشوا از امکانات و زیرساخت های بسیار مناسبی برخوردار شده اند که می توانند بیش از مناطق شهری مسافران و گردشگران نوروزی را به خود جذب کنند.
سرپرست فرمانداری پیشوا افزود: گردشگران با سفر به روستاها علاوه بر دیدن مناظر و چشم اندازهای طبیعی، با آداب، رسوم و فرهنگ روستایی آشنا می شوند و می توانند این سبک از زندگی را تبلیغ و ترویج کنند.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
قلعه ایرج ، بزرگترین قلعه خشتی نظامی جهان، مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع)، تپه شغالی، بازار صفوی، بقعه امامزاده یوسف رضا(ع)، گلخانه های تولید گل و گیاه و صیفی جات و طبیعت کویری از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان پیشوا است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.