به گزارش ایرنا احمد طاهری روز پنجشنبه در حاشیه مراسم جنگل کاری پارک لتیان لواسان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با هدف توسعه فضای سبز، جنگل کاری در دامنه های جنوبی البرز در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد پنج هزار هکتار فضای سبز در سطح استان تهران از ابتدای اسفندماه آغاز شده و تا پایان فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
به گفته طاهری یک هزار و 640 هکتار جنگل کاری و مابقی در بخش مراتع (بوته کاری، بذرپاشی و کپه کاری) به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، فرسایش خاک، بیابان زدایی و نیز ایجاد ریزگرد از کانون هایی در ملارد و ورامین ازجمله برنامه هاست.
این مقام مسئول مهمترین هدف جنگل کاری در پارک لتیان را جلوگیری از فرسایش خاک به علت بارندگی های شدید منطقه و ورود خاک به سد لتیان اعلام کرد.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست تاکید کرد: کاشت نهال راحت و نگهداری از آن دشوار است؛ تا زمانی که مردم در این زمینه با دولت همکاری نکنند، موفق نخواهیم شد.
به گزارش ایرنا، پارک جنگلی 630 هکتاری لتیان در بالا دست سد لتیان و منبع تامین کننده آب شرب تهران در لواسان یکی از شهرهای خوش آب و هوای شهرستان شمیرانات -در 15 کیلومتری شمال شرقی تهران- قرار دارد.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با 140 هزار هکتار اراضی ملی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897/3225 / 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.