به گزارش ایرنا در این آیین با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استارتاپ های محتوایی فرهنگی خانه «نوآوری» شامل «نقاشیم»، «دوزلی بوک»، «جت ویدئو» و «اینفوگرامر» توسط بنیانگذاران آنها معرفی و رونمایی شدند.
استارتاپ نقاشیم، امسال با هدف تبدیل به نخستین پلتفرم آنلاین جامع تبدیل نقاشی به کالاها و ملزومات حوزه کودک توسط جمعی از دانش آموختگان و فعالان حوزه تجارت الکترونیک فعالیت خود را آغاز کرد.
دوزلی بوک نیز پلتفرمی است برای ساخت کتاب داستان اختصاصی کودک.
جت ویدئو سرویس آنلاین ساخت ویدئو معرفی شده که می توان با آپلودکردن عکس و متن دلخواه در کوتاه ترین زمان ویدئویی حرفه ای ساخت.
اینفوگرامر زمینه ای برای انجام پروژه های محتوای دیداری معرفی شد؛ مانند اینفوگرافیک(داده نما)، موشن گرافیک، استاپ موشن، گزارش نویسی، پرزنتیشن، پوستر، بروشور، کاتالوگ، طراحی رابط کاربری و حتی زیربخش های مرتبط با پروژه های مختلف از جمله گویندگی، نویسندگی و تولید محتوای متنی.
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این آیین اظهارداشت: در کشورهای توسعه یافته در حوزه فناوری، صنایع فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و کاش در کشور ما نیز چنین نگاهی وجود داشت که بحث صنایع و برنامه های فرهنگی در نگاهی هزینه کردی که همواره سر بار کشور و دولت و بودجه تلقی می شود، به این سمت حرکت کند که این حوزه ها می تواند درآمدزا و اقتصادی باشد و برای کشور فرصت ایجاد کند.
محمدحسین سجادی نیری گفت: در یکی دو سال فعالیتم در ستاد فناوری های نرم و هویت ساز، شرکت های صنایع فرهنگی و خلاق متقاضی که قصد داشتند دانش بنیان شوند با جواب منفی مواجه می شدند، اینک فضایی ایجاد شده که این شرکت ها هویتی داشته باشند.
مدیر خانه نوآوری نیز در این آیین درباره فعالیت های این خانه، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در راستای حمایت از استارتاپ ها، توضیحاتی را ارائه کرد.
مهدی صداقت با بیان اینکه در یک سال گذشته بیش از 120 کارگاه و دوره آموزشی در خانه نوآوری برگزار شده، افزود: 71کارآموز در خانه نوآوری آموزش دیدند و فعالیت کردند؛ ضمن ایجاد شرایط برای حمایت از استارتاپ ها و کارآفرینان، سرمایه گذارانی برای حمایت و ادامه فعالیت استارتاپ های جذب شده اند.
نشست تخصصی «آینده بازاریابی محتوایی و اشتباهات رایج» نیز در قالب این برنامه برگزار و به سؤالات مرتبط با این موضوع پاسخ داده شد.
فرهنگسرای فناوری اطلاعات و خانه نوآوری در برگزاری این آیین در راستای حمایت از کارآفرینی همکاری داشتند.
خانه نوآوری فعالیت خود را در حوزه استارتاپ ها با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بیش از دو سال پیش شروع کرده است.
تهرام/7245/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.