عزیزالله شهبازی در جریان بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به خبرنگار ایرنا استان تهران افزود: با همین رویکرد از همه ظرفیت های دستگاههای متولی مانند منابع طبیعی، آبخیزداری، جهادکشاورزی و ... نیز استفاده کرده ایم.
وی درخواست افزایش تعداد نیروهای ناظر بر صیانت از زمین های ملی برای جلوگیری از تعرض به آنها و شفاف سازی عملکرد دستگاههای متولی بویژه با انتشار تصمیم های کمیسیون های مختلف مرتبط با این موضوع را از جمله این اقدامات برشمرد.
شهبازی تصریح کرد: شخصا در کارگروه های مختلف از جمله زیربنایی، کمیسیون ماده پنج، تبصره 31 ماده یک، ماده 32 شرکت و این موارد را با حساسیت و دقت لازم بررسی می کنم.
وی افزود: به کارگروه زیربنایی در استان نیز اعلام کرده ایم قبل از اجرای ماده های قانونی، مصوبات را در سایت قرار دهند تا مردم از موارد قانونی اطلاع کافی کسب کنند.

**اهتمام ویژه دولت به راههای البرز
استاندار البرز همچنین با اشاره به موقعیت این استان که در معرض تردد میلیونی مسافران بویژه در مقاطع خاص و تعطیلات قرار دارد گفت: دولت اهتمام ویژه ای برای توسعه راهها در این استان دارد و این اولویت را از استانداری نیز مطالبه می کند.
وی افزود: البرز در محل تردد مسافران چندین استان کشور قرار دارد و از این رو دولت با دستگاه های مختلف به صورت مشارکتی کمک هایی برای توسعه این بخش ارائه کرده است.
شهبازی گفت: طی چهار دهه گذشته به خاطر تردد بالای خودروهای باری، شخصی و حمل و نقل عمومی در این استان مشکلاتی داشته ایم که دولت برنامه ریزی هایی را در این زمینه انجام داده است.

** 700 میلیارد تومان فقط امسال
استاندار البرز با تاکید براینکه فقط امسال از طریق دولت 700 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راههای این استان اختصاص یافته گفت: عملیات اجرایی پروژه های راهسازی در دست انجام است و تا سال آینده نیز برخی از آنها ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: طی سال های اخیر نیز اعتبارات دیگری اختصاص یافته و همه بخش های دولت اهتمام دارند تا سریع تر پروژه های مرتبط با این موضوع تکمیل شوند.

**آخرین وضعیت آزادراه تهران-شمال
شهبازی با اشاره به آخرین وضعیت طرح آزاد راه تهران – شمال در محدوده استان البرز گفت: 28 کیلومتر از این آزاد راه در حوزه استان البرز قرار دارد که اینک اقدامات عمرانی آن در این استان به اتمام رسیده است و فاز نخست آن برابر اعلام وزیر راه و شهرسازی تا تیرماه سال آینده به سرانجام می رسد.

**پیشرفت آزادراه آبیک -چرمشهر
وی ادامه داد: همچنین آزاد راه آبیک – چرمشهر به طول 158 کیلومتر در محدوده چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی واقع شده است که 53 کیلومتر آن در حوزه استان البرز قرار دارد.
به گفته وی اکنون اقدامات عمرانی این آزادراه در محدوده استان البرز به اتمام رسیده است و نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

**بزرگراه شهید همت
استاندار البرز همچنین درباره وضعیت پیشرفت اجرایی ادامه بزرگراه شهید همت از سمت تهران به کرج اضافه کرد: محدوده این آزاد راه در البرز به طول 15 کیلومتر است که 10 کیلومتر آن آماده و بقیه طرح در حال اجراست.
به گفته وی دولت در این زمینه با شهرداری کرج مشارکت و 500 میلیارد تومان نیز به روند اجرایی آن کمک کرده است.

**تعریض آزادراه تهران- کرج
استاندار البرز همچنین با اشاره به اقدامات کوتاه مدت و مسکنی برای حل مشکلات ترافیک بین کرج و پایتخت گفت: 15 کیلومتر از طرح تعریض آزادراه تهران- کرج از گرمدره آغاز شده و تا حصارک ادامه دارد که عملیات اجرایی آن در حال اجراست.
وی تصریح کرد: البته این اقدام راهکار دائمی حل مشکل نیست و مُسکن است و ضرورت دارد طرح های مهمتر اجرایی شود که پیگیر آنها نیز هستیم.
شهبازی همچنین بیان کرد: کمربند طالقان- هشتگرد نیز در آینده به بهره برداری خواهد رسید تا دسترسی مردم را به محورهای مواصلاتی تسهیل کند.
استاندار البرز روز سه شنبه 14 اسفندماه جاری پس از دیدار با سید ضیاء هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) از بخش های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرآیندهای تهیه، تولید و انتشار فرآورده های خبری در ایرنا قرار گرفت.
این مصاحبه در جریان این بازدید انجام شد.
تهرام/8138//6139/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.