به گزارش ایرنا روز یکشنبه هفته جاری با حضور مسئولان قضایی و شهری لواسان تخریب بخش های غیرمجاز این بنا در دو بخش ابتدایی و انتهایی ساختمان اصلی آغاز شد اما پس از گذشت چندروز همچنان بنای ویلا مانند روز یکشنبه دست نخورده باقی مانده است.
گفته شده که ساختمان اصلی این ویلا پابرجا خواهد ماند و تنها بخش هایی که خارج از مجوز ساخته شده، قرار است تخریب شود.
شهرداری لواسان اعلام کرده بود که در این بنا یکهزار و 12 متر خارج از مجوز ساخته شده است.

**دلیل توقف تخریب از قول شهرداری
معاون فنی عمرانی شهردار لواسان بعدازظهر امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا استان تهران درباره توقف روند تخریب این بنا گفت: مالک یک روز پس از آغاز اجرای حکم تخریب (دوشنبه) به شهرداری مراجعه، تعهد محضری امضا و حکم قضایی اخذ کرد تا تخریب راساً توسط خودشان (مالک) صورت گیرد.
عزت الله چراغی افزود: مالک ویلا تا پایان فروردین ماه سال آینده فرصت دارد سازه های غیرمجاز ساختمان را تخریب کند.
وی توضیح داد: کارشناس شهرداری هر هفته فرآیند تخریب را نظارت و بررسی می کند؛ اگر تخریب متوقف شود یا به صورت کُند پیشروی داشته باشد، راساً اقدام به تخریب خواهیم کرد.
به گفته چراغی تخلف ساختمان مذکور در ارتفاع نیست چراکه پروانه ساخت وی 2 طبقه است اما نقشه ویلا را تغییر داده و در زمان حاضر زیرزمین، همکف و یک طبقه با اشتغال سطح بیشتر ساخته شده است.
این مقام مسئول در شهرداری لواسان اظهارداشت: تخریب ویلای مذکور به دلیل اینکه بخشی از آن غیرمجاز ساخته شده بسیار حساس و فنی است لذا شهرداری از اجرای حکم تخریب توسط مالک استقبال می کند تا در صورت بروز مشکل برای ساختمان اصلی و پروانه دار، مسئولیتی متوجه شهرداری نباشد.
معاون فنی شهردار لواسان ضمن اعلام اینکه کمیسیون ماده 100 در اواخر سال 96 حکم تخریب سازه غیرمجاز این ویلا را صادر کرد و مالک تا 2 ماه پس از ابلاغ حکم می تواند برای تخریب توسط خود اقدام کند تصریح کرد: بنا بر ادعای مالک به دلایلی ابلاغ به دست وی نرسیده و به محض اطلاع به قانون تمکین کرده است.
ویلای مذکور واقع در محله ویلانشین سید پیاز لواسان به گفته مسئولان شهرداری 600 متر پروانه دارد.
تخریب بخش هایی از این ویلا بسیار خبرساز بوده است و «محمدرضا نعمت زاده» وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت نیز روز گذشته در بیانیه ای به این موضوع واکنش نشان داد و ضمن اعلام اینکه هیچ نقشی در ساخت ویلای دخترش نداشته تاکید کرد: بعضی رسانه ها موضوع را به گونه ای مطرح کرده اند که انگار تخلف ایشان (دختر وی) در امر ساخت و ساز واحد مسکونی به خاطر رابطه سببی با اینجانب صورت پذیرفته است.
لواسان یکی از شهرهای خوش آب و هوای شهرستان شمیرانات در 15 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد که زمین خواری، کوه خواری و تصرف زمین های ملی و تخریب محیط زیست در آن طی سال های تخیر بسیار خبرساز و جنجالی بوده است.
تهرام/9897/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.