به گزارش ایرنا معرفی روستاهای تهران ازجمله محورهای مهم نشست روز چهارشنبه کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این شهرستان بود و مقرر شد که متولیان بویژه رسانه ها این روستاها را نیز معرفی کنند.
براساس آمارها شهرستان تهران 29 روستای دارای دهیاری دارد که بیشتر این روستاها دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی ارزشمندی هستند.
روستای وردیج دارای مجسمه های سنگی که قرار است طرح های گردشگری به صورت پایلوت(نمونه) در آن اجرایی شود، روستای هاجر آباد و نیز روستای «جعفرآباد باقر اف» که می گویند هیچ بیکاری ندارد و شغل اصلی اهالی نیز صنانیع دستی صنعتی مانند ساخت شمعدان و لوستر است از جمله این روستاها به شمار می روند.
روستاهای مستقر در شرق تهران بویژه در اطراف سرخه حصار و نیز دیگر روستاهای بخش های کن و سولقان هرکدام از جاذبه های بسیار طبیعی و گردشگری برخوردارند که مسافران نوروزی می توانند غیر از شهر تهران، از زیبایی های آنها هم لذت ببرند.
رئیس کمیته اطلاع رسانی، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان تهران امروز در این جلسه با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت اطلاع رسانی برای مسافران نوروز از مدیران متولی در نهادهای اجرایی خواست که برای این بخش اطلاع رسانی اهمیت وافری قائل شوند.
ایمان قربانی با بیان اینکه قرار است تهران به جای گذرگاه به مقصد سفر تبدیل شود اظهارداشت: هماهنگی برای تسهیل ورود و نیز استفاده مسافران نوروز از خدمات دستگاههای متولی، معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی شهر تهران و نیز روستاهای این شهرستان اهمیت بسیار دارد.

**30 مقصد گردشگری در تهران
به گفته مسئول روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران 30 مقصد گردشگری در سطح شهر تهران در نظر گرفته شده که اطلاعات آن در اپلیکیشن «visitehran» و وب سایت visit.tehran.ir برای مسافران قابل دسترس ا ست.
فاطمه کمائی افزود: ایجاد 12 مسیر برای اتوبوس های گردشگری با هماهنگی سازمان اتوبوسرانی ، 18 مسیر برای پرسه در شهر نظیر میدان مشق در محضر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و نیز محدوده حسن آباد، 18 تور تهرانگردی نیم روزه و استقرار 11 کانتینر برای ارائه بسته های فرهنگی و اطلاع رسانی به مسافران ازجمله فعالیت هاست.

**آماده سازی 1800 کلاس و مرکز رفاهی فرهنگیان
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: آموزش پرورش تهران 134 مدرسه و هزار و 800 کلاس، مرکز رفاهی و خانه معلم را برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نظر گرفته است.

**فعالیت کیوسک های تعزیرات
مسئول روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان تهران نیز گفت: کیوسک هایی از سوی تعزیرات حکومتی در فرودگاه ها، میدان های بزرگ مانند تجریش و ونک، ترمینال ها و دیگر مکان های عمومی در نظر گرفته شده که افراد می توانند شکایت های تعزیراتی خود را به غیر از سامانه 135 از این طریق نیز گزارش کنند.
به گزارش ایرنا طی چند روز گذشته جلسات ستاد تسهیلات نوروزی سفر در شهرستان و استان تهران نیز برگزار و اعلام شده که نهادهای اجرایی و خدمات رسان آمادگی های لازم را برای میزبانی و خدمات دهی به مسافران نوروز ایجاد کرده اند.
براساس اعلام مسئولان، تهران تاکنون بیشتر به به عنوان گذرگاه مسافران طی سال های گذشته مطرح بوده اما با معرفی بیشتر جاذبه های این کلانشهر و نیز استان، زمینه های تبدیل این ا ستان به مقصد سفر نیز بیش از گذشته فراهم شده است.
بسیاری از مسافران نوروز که طی چندسال اخیر پایتخت را به عنوان مقصد سفر برگزیده اند از خیابان های خلوت و کم ترافیک این کلانشهر در این ایام و نیز آثار فراوان و منحصربه فرد طبیعی و تاریخی درکنار انواع موزه های مختلف مستقر در آن به نیکی یاد و با تجربه های خوبی این شهر را ترک کرده اند.
تهرام /3036/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.