مجید فراهانی روز سه شنبه در حاشیه یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: 800 دستگاه اتوبوس نیازمند تعمیرات اساسی هستند که در تعمیرگاه ها خاک می خورند و پولی برای تعمیرات آنها وجود ندارد.
وی افزود: امروز مردم حوزه حمل و نقل عمومی مشکل دارند این در حالی است که در سطح بالای هرم مازلو و روی هوا 200 میلیارد تومان را به کارهای فرهنگی اختصاص می دهیم بلکه باید بر توسعه حمل و نقل عمومی هزینه کنیم.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مخالفتش در خصوص افزایش 200 میلیارد تومانی بودجه فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در لایحه بودجه شهرداری هزار میلیارد تومان برای ماموریت فرهنگی پیشنهاد شده بود که اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اصرار داشتند که علاوه بر آن 200 میلیارد تومان افزایش یابد.
وی تاکید کرد: برای افزایش بودجه فرهنگی محلی وجود ندارد و ممکن است در سال آینده از سایر هزینه ها بزنیم تا این مبلغ را تامین کنیم.
فراهانی گفت: افزایش بودجه باید در راستای اولویت های مردم هزینه شود نه اینکه مانند گذشته برای اقدامات انتخابات و فعالیت های پوپولیستی صرف شود چراکه اصلی ترین مطالبات مردم ترافیک، کاهش شمال و جنوب تهران، نوسازی بافت های فرسوده و حمل و نقل عمومی است اگر زلزله ای در پایتخت رخ دهد جان بیش از یک میلیون نفر به خاطر زندگی در این بافت در خطر مرگ است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهرداری تهران به واسطه فعالیت های گذشته چند هزار میلیارد تومان بدهی دارد که در همین راستا شاهد اعتراض پیمانکاران هستیم.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران از کسری بودجه امسال شهرداری انتقاد کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار از 3 هزار و 500 میلیارد تومان تا پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که بیش از سه هزار میلیارد بودجه تا پایان سال محقق نخواهد شد.
وی گفت: روز گذشته حدود 500 میلیارد تومان و امروز 200 میلیارد تومان به سقف بودجه افزوده شد؛ برای سال دیگر حدود پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت که این امر باعث ایجاد مشکل در توسعه حمل و نقل عمومی خواهد شد.
تهرام/8138/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.