به گزارش ایرنا، احمدعلی کیخا روز سه شنبه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه های جنوب پایتخت به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از وظایف و ماموریت های کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اطلاع از کم و کیف مشکلات بخش کشاورزی است و بر این اساس بازدید های متناوبی در نقاط مختلف کلانشهر ها انجام می شود.
وی تصریح کرد: امروز در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران واقع در شهرری متوجه شدیم که استان تهران با چالش‌های مختلفی در حوزه منابع طبیعی مواجه است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: شهرداری تهران، مردم، دولت و مجلس باید با همراهی و همکاری یکدیگر این موضوع را که بخشی هم مربوط به شهرستان ری بوده را طی سال‌های آینده مدیریت و حل کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون60 درصد فاضلاب های تهران جمع آوری و مدیریت شده و40 درصد باقیمانده شامل مناطق غربی تصفیه نمی شود و انجام این طرح نیاز به اعتبار ویژه دارد.
کیخا گفت: تکمیل پروژه‌های تصفیه خانه فاضلاب در جنوب تهران نیازمند برنامه ریزی دقیق، زمان و بودجه است که باید اجرا شود.
به گزارش ایرنا، تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران واقع در شهرری، به عنوان یکی از پیشرفته ‌‌ترین تصفیه‌خانه های فاضلاب خاورمیانه در مجموع برای ۸ واحد، هر واحد به ظرفیت ۵۲۵ هزار نفر تعریف شده و در حال حاضر ۶ واحد از آن احداث و به بهره برداری رسیده است و جمعیتی در حدود سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرارداده است.
از آنجایی که آب دشت ورامین وارد تصفیه خانه سد ماملو و سد لتیان شده و به مصرف مردم تهران می رسد، بنابراین قسمت بیشتری از فاضلاب تصفیه شده در این مرکز به اراضی کشاورزی ورامین منتقل می شود.
همچنین براساس اعلام مسئولان شبکه بهداشت و محیط زیست تهران، ایستگاه آخر 400 میلیون مترمکعب آب آلوده و فاضلاب پایتخت سالانه توسط دو رودخانه نهر فیروزآباد و سرخه حصار، جنوب این کلانشهر است تا بدون توجه به سلامت شهروندان، محل تغذیه و آبیاری مزارع این منطقه باشد.
بنابراین تصفیه فاضلاب و ساماندهی آبهای نامتعارف خواسته و نیاز ضروری مردم جنوب پایتخت است که باید در این زمینه چاره جویی اساسی شود.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.